Již třetím rokem uděluje Policie ČR ve spolupráci s Českou pojišťovnou zajímavý titul - Gentleman roku. Titul je udělen za záchranu lidského života při autonehodě a za rychlou reakci, ochotu pomoci i odvahu.
Během letošního roku toto ocenění získalo už dese lidí. Na konci listopadu jejich řady rozšířil i Robert Beneš ze Strakonicka, který vyprostil z hořícího auta dva lidi.
Všichni kolemjdoucí na něho křičeli, ať se k autu nepřibližuje, že hoří a všichni v něm jsou stejně mrtví. Ale pan Beneš se i tak pokusil vyprostit zraněné z hořícího automobilu.
Dva z nich se mu podařilo vyprostit včas, u třetího bylo už bohužel skutečně pozdě.
Znáte někoho, kdo by si tento titul zasloužil také?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.