V Ostravě byla dnes slavnostně otevřena první část dálnice D47 mezi Ostravou a Bohumínem na Karvinsku. Úsek dálnice je dlouhý 17,2 kilometru a první řidiči se po něm projedou už v neděli 2. prosince. První dny zde nebude policie kontrolovat dálniční známku.
První část dálnice stála stát 14 miliard korun. Celá trasa, která vede mezi Lipníkem nad Bečvou a polskou hranicí bude dokončena asi v roce 2010.
Česká republika má v současné době celkově 1002 dálničních kilometrů. Nejdelší tuzemská dálnice je D1 z Prahy na Moravu, která měří 264 kilometrů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.