Od soboty 1. prosince jsou v prodeji nové dálniční známky pro rok 2008. Se starými známkami můžete jezdit až dokonce ledna, ale pak již musíte starou dálniční známku odstranit nebo nahradit novou.
Ať už novu známku nalepíte v prosinci nebo v lednu, v žádném případě nemůžete současně jezdit s novu a starou nalepenou známkou.
Pokud starou známku neodstraníte, hrozí vám podle zákona §42 zákona 13/1997 Sb. ve znění pozdějších předpisů, zejména zákona č. 80/2006 Sb., pokuta ve výši až 5 000 korun českých.
Riziko pokuty platí i v případě, že vás policie zastaví mimo úsek dálnice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.