Od 21. prosince bude Česká republika patřit do tzv. Schengenského prostoru. To znamená, že na hranicích přestanou provádět kontroly.
Pevné hranice naší republiky přestanou existovat, protože sousedíme pouze ze státy EU. Cizinecká policie bude ale i tak nadále využita, i když v mnohem menším rozsahu. Z původních 250 pracovišť pohraniční a cizinecké policie zůstane sotva 40.
Bavorský ministr Joachim Hermann není příliš nadšený zrušením hranic. Obává se, že na tento krok nejsou sousední země včetně České republiky ještě bezpečnostně připraveny.
Jedno z bezpečnostních opatření bude také automatické snímání registračních značek vozidel. Zrušení hraničních kontrol tak nezajistí anonymitu řidičům.
Poslední hraniční kontroly v historii naší země proběhnou v noci z 20. na 21. prosince 2007.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.