Tradice velí odpovědět Škoda Fabia, ale platí tato tradice stále? Od ukončení výroby Felícií je u nás nejčastěji prodávaným vozidlem Škoda Fabia. A zdá se, že ani nová generace Škody na tom nic nezmění.
Škoda je vůbec nejprodávanější značkou automobilů na českém trhu. A to přestože letos prodali téměř o 3 tisíce méně vozidel než loni. Oproti tomu největší nárůst prodeje u nás má Ford.
Škoda Auto se však stále pyšní prvenstvím nejvíce prodávané značky v České republice. V současné době je zaregistrováno více než 35 tisíc vozů této značky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.