Ferrari poodhalilo své plány s nástupcem dnes již legendárního Enza.N ástupce bude menší, lehčí a na štíru nebude ani s výkonem. Ačkoliv V12 již pod kapotou nebude.
Technický ředitel Ferrari, Roberto Fedeli, v rozhovoru pro magazín Autoweek prohlásil, že vhodnou pohonnou jednotkou pro připravovaného nástupce Enza by mohl být vidlicový osmiválec s přeplňováním.
Ačkoliv v současné době běží program FXX, kdy „testovací“ závodní vozy jezdí s motory V12 o objemu 6,2 litru, tyto agregáty poslouží pravděpodobně jen jako studnice řešení, nikoliv jako základ pro další sériové pohonné jednotky.
Vzhledem k tomu, že EU tlačí i Ferrari ke snižování emisí, připravovaný supersport by mohl být zářnou ukázkou takového postupu.
Novinka, která přijde na trh někdy kolem roku 2012 by měla vážit jen něco přes tunu a jako pohon by mohla sloužit jednotka V8 přeplňovaná turbem. Ferrari je totiž přesvědčeno, že právě to je ideální kompromis mezi velikostí, hmotností, výkonem a objemem. Říká se, že takto by mohl supervůz dosáhnout podobného poměru výkon/hmotnost jako speciály FXX.
Takovouto konstelaci navíc Ferrari nepoužije poprvé. Již slavná F40 vyráběná na začátku 90. let měla přeplňovanou V8.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.