Ferrari poodhalilo své plány s nástupcem dnes již legendárního Enza.N ástupce bude menší, lehčí a na štíru nebude ani s výkonem. Ačkoliv V12 již pod kapotou nebude.
Technický ředitel Ferrari, Roberto Fedeli, v rozhovoru pro magazín Autoweek prohlásil, že vhodnou pohonnou jednotkou pro připravovaného nástupce Enza by mohl být vidlicový osmiválec s přeplňováním.
Ačkoliv v současné době běží program FXX, kdy „testovací“ závodní vozy jezdí s motory V12 o objemu 6,2 litru, tyto agregáty poslouží pravděpodobně jen jako studnice řešení, nikoliv jako základ pro další sériové pohonné jednotky.
Vzhledem k tomu, že EU tlačí i Ferrari ke snižování emisí, připravovaný supersport by mohl být zářnou ukázkou takového postupu.
Novinka, která přijde na trh někdy kolem roku 2012 by měla vážit jen něco přes tunu a jako pohon by mohla sloužit jednotka V8 přeplňovaná turbem. Ferrari je totiž přesvědčeno, že právě to je ideální kompromis mezi velikostí, hmotností, výkonem a objemem. Říká se, že takto by mohl supervůz dosáhnout podobného poměru výkon/hmotnost jako speciály FXX.
Takovouto konstelaci navíc Ferrari nepoužije poprvé. Již slavná F40 vyráběná na začátku 90. let měla přeplňovanou V8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.