AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

Jan Fiala, 30. listopadu 2007, 08:00 Google+

Nejen proporcemi, ale rovněž technicky je nové BMW 1 kupé následovníkem modelu BMW 2002. Podobně jako v sedmdesátých letech je totiž nejvýkonnější verze tohoto modelu standardně poháněna přeplňovaným benzinovým motorem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1 Coupé

1 Coupé | foto: AC Schnitzer

Sdílejte článek

Již tehdy bylo přitom ke zvýšení prestiže vozu při předjíždění využito výrazné poznávací znamení pro předjížděného - ve zpětném zrcátku mohl každý vidět na předním spoileru BMW 2002 logo Turbo. U současného BMW 1 kupé jsou však možnosti mnohem širší, a to také díky tuningové společnosti AC Schnitzer, sídlící v německém Aachenu a založené v roce 1987.

Pro kupé řady 1 je připraven rozsáhlý balíček úprav. Ten začíná novým kitem dílů karoserie, který zahrnuje upravenou přední mřížku chladiče, přední spoiler, nebo spoilery a přítlačné křídlo na zadní části vozu, které zvyšují přítlak a zlepšují tak kontakt vozu s povrchem.

Další změny se odehrávají na podvozku, jehož sportovní vlastnosti byly Manfredem Wollgartenem, technickým ředitelem AC Schnitzer, navrženy a ověřovány na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring. Podvozek dostal nové stabilizátory, které redukují náklon v zatáčkách.

Uvnitř vozu byl volant nahrazen sportovním tříramenným volantem AC Schnitzer s airbagem. Hlavní změna se však odehrála pod kapotou, protože motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly produkuje výkon 360 koní namísto původních 306 koní (265 namísto 225 kW) a zrychlení malého kupé z klidu na 100 km/h tak je kratší než 5 sekund. Současně se zvýšil také maximální točivý moment motoru, a to ze 400 na 450 Nm, a rovněž byl odstraněn elektronický omezovač, takže maximální rychlost se z obligátních 250 km/h vyšplhala na působivých 300 km/h.

Některé změny jsou nejen vidět, ale i slyšet. K nim patří bezesporu sportovní výfuk AC Schnitzer s jeho "závodním" barytonem. Takřka samo sebou se rozumí, že AC Schnitzer nabízí pro malé kupé rovněž několik typů sportovních kol z lehkých slitin v různých designech. Perfektně s vozem ladí například kola Type IV "BiColor" o rozměru 8,5Jx19 a pneumatikami 225/35 R19. A k dispozici jsou rovněž ovládací i dekorativní prvky interiéru z leštěného hliníku nebo karbonu.

Zdroj: AC Schnitzer

Vytisknout

Diskuze: AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Enzo

Ferrari - nástupce Enza nebude dvanáctiválec

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud