Nejen proporcemi, ale rovněž technicky je nové BMW 1 kupé následovníkem modelu BMW 2002. Podobně jako v sedmdesátých letech je totiž nejvýkonnější verze tohoto modelu standardně poháněna přeplňovaným benzinovým motorem.
Již tehdy bylo přitom ke zvýšení prestiže vozu při předjíždění využito výrazné poznávací znamení pro předjížděného - ve zpětném zrcátku mohl každý vidět na předním spoileru BMW 2002 logo Turbo. U současného BMW 1 kupé jsou však možnosti mnohem širší, a to také díky tuningové společnosti AC Schnitzer, sídlící v německém Aachenu a založené v roce 1987.
Pro kupé řady 1 je připraven rozsáhlý balíček úprav. Ten začíná novým kitem dílů karoserie, který zahrnuje upravenou přední mřížku chladiče, přední spoiler, nebo spoilery a přítlačné křídlo na zadní části vozu, které zvyšují přítlak a zlepšují tak kontakt vozu s povrchem.
Další změny se odehrávají na podvozku, jehož sportovní vlastnosti byly Manfredem Wollgartenem, technickým ředitelem AC Schnitzer, navrženy a ověřovány na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring. Podvozek dostal nové stabilizátory, které redukují náklon v zatáčkách.
Uvnitř vozu byl volant nahrazen sportovním tříramenným volantem AC Schnitzer s airbagem. Hlavní změna se však odehrála pod kapotou, protože motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly produkuje výkon 360 koní namísto původních 306 koní (265 namísto 225 kW) a zrychlení malého kupé z klidu na 100 km/h tak je kratší než 5 sekund. Současně se zvýšil také maximální točivý moment motoru, a to ze 400 na 450 Nm, a rovněž byl odstraněn elektronický omezovač, takže maximální rychlost se z obligátních 250 km/h vyšplhala na působivých 300 km/h.
Některé změny jsou nejen vidět, ale i slyšet. K nim patří bezesporu sportovní výfuk AC Schnitzer s jeho "závodním" barytonem. Takřka samo sebou se rozumí, že AC Schnitzer nabízí pro malé kupé rovněž několik typů sportovních kol z lehkých slitin v různých designech. Perfektně s vozem ladí například kola Type IV "BiColor" o rozměru 8,5Jx19 a pneumatikami 225/35 R19. A k dispozici jsou rovněž ovládací i dekorativní prvky interiéru z leštěného hliníku nebo karbonu.
Zdroj: AC Schnitzer
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?