AC Schnitzer BMW 1 kupé - ACS1 3.5i

1 Coupé
1 Coupé, foto: AC Schnitzer
Jan Fiala 30. listopadu 2007 08:00
Sdílej:

Nejen proporcemi, ale rovněž technicky je nové BMW 1 kupé následovníkem modelu BMW 2002. Podobně jako v sedmdesátých letech je totiž nejvýkonnější verze tohoto modelu standardně poháněna přeplňovaným benzinovým motorem.

Již tehdy bylo přitom ke zvýšení prestiže vozu při předjíždění využito výrazné poznávací znamení pro předjížděného - ve zpětném zrcátku mohl každý vidět na předním spoileru BMW 2002 logo Turbo. U současného BMW 1 kupé jsou však možnosti mnohem širší, a to také díky tuningové společnosti AC Schnitzer, sídlící v německém Aachenu a založené v roce 1987.

Pro kupé řady 1 je připraven rozsáhlý balíček úprav. Ten začíná novým kitem dílů karoserie, který zahrnuje upravenou přední mřížku chladiče, přední spoiler, nebo spoilery a přítlačné křídlo na zadní části vozu, které zvyšují přítlak a zlepšují tak kontakt vozu s povrchem.

Další změny se odehrávají na podvozku, jehož sportovní vlastnosti byly Manfredem Wollgartenem, technickým ředitelem AC Schnitzer, navrženy a ověřovány na proslulé severní smyčce okruhu Nürburgring. Podvozek dostal nové stabilizátory, které redukují náklon v zatáčkách.

Uvnitř vozu byl volant nahrazen sportovním tříramenným volantem AC Schnitzer s airbagem. Hlavní změna se však odehrála pod kapotou, protože motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly produkuje výkon 360 koní namísto původních 306 koní (265 namísto 225 kW) a zrychlení malého kupé z klidu na 100 km/h tak je kratší než 5 sekund. Současně se zvýšil také maximální točivý moment motoru, a to ze 400 na 450 Nm, a rovněž byl odstraněn elektronický omezovač, takže maximální rychlost se z obligátních 250 km/h vyšplhala na působivých 300 km/h.

Některé změny jsou nejen vidět, ale i slyšet. K nim patří bezesporu sportovní výfuk AC Schnitzer s jeho "závodním" barytonem. Takřka samo sebou se rozumí, že AC Schnitzer nabízí pro malé kupé rovněž několik typů sportovních kol z lehkých slitin v různých designech. Perfektně s vozem ladí například kola Type IV "BiColor" o rozměru 8,5Jx19 a pneumatikami 225/35 R19. A k dispozici jsou rovněž ovládací i dekorativní prvky interiéru z leštěného hliníku nebo karbonu.

Zdroj: AC Schnitzer

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.