Už v sobotu 1. prosince si budete moci na pobočkách České pošty, čerpacích stanicích a hraničních přechodech koupit dálniční známku pro rok 2008.
Připravte se na to, že nové známky jsou asi o 10% dražší. Za známku pro osobní automobil zaplatíte 1000 korun českých, namísto nynějších 900 korun českých. Známka na nákladní vůz od 3,5 do 12 tun bude stát 8000 korun českých, místo 7000 korun českých.
Nenechte se zmást pojmem, roční dálniční známka. Navzdory svému názvu platí 14 měsíců, tzn. od 1. prosince do konce ledna 2009. Loni byla platnost známek zkrácena kvůli zavádění elektronického mýtného pro kamiony.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.