Ministerstvo zdravotnictví připravuje radikální změnu obsahu autolékárniček. Pravděpodobně už na jaře příštího roku bude povinná výbava autolékárniček vypadat úplně jinak, než jak jsme byli zvyklí doposud.
Na základě opakovaných žádostí záchranářů, kteří dlouho obsah lékárniček kritizovali, polovina nynějšího obsahu buď úplně zmizí nebo bude upravena.
V nových lékárničkách už nenajdete například nůžky, spínací špendlík nebo obinadlo. Největší kritika se snesla na škrtidlo, které je v lékárničce nyní příliš úzké, a to může být dokonce i nebezpečné.
Definitivní podoba obsahu nových lékárniček ještě není zcela hotová. Jsou známé pouze některé změny, o dalších se v průběhu listopadu bude ještě rozhodovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.