Korejská automobilka Hyundai údajně testuje komponenty pohonného systému Haldex.
Švédská společnost Haldex, která vyrábí stejnojmenného systému pohonu všech kol, údajně hodlá dodávat své technologie do Koreje automobilkám Kia a Hyundai.
Čtvrtou generaci systému Haldex, která se začala vyrábět v tomto roce, by měly dostat některé SUV, ale i vozy střední a nižší střední třídy, zkrátka tak, jak si to zákazníci žádají. Hyundai v současné době vyrábí jak vozy s náhonem na přední, tak i na všechna čtyři kola. V nejbližší době by se však do nabídky měly vmísit i modely s náhonem zadní nápravy.
Čtvrtá generace systému Haldex je schopna distribuovat na každou nápravu až 100% točivého momentu v závislosti na jízdních podmínkách. Síla je vedena skrze elektronicky řízené diferenciály a lamelové spojky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.