Rovněž dvorní úpravce značky Mercedes Benz, společnost Brabus, se rozhodla pro úpravu nového kombi Mercedesu třídy C. Pro tento vůz jse v nabídce řada úprav, počínaje tuningem dieselových i benzinových motorů, přes elegantní aerodynamické úpravy,
litá kola o průměru až 19 palců a odpovídající úpravy podvozku, až po zákaznické úpravy interiéru.
Pro motory CDI nabízí BRABUS tuningové kity PowerXtra. Základní úpravou je kit D2 (III), který navyšuje výkon verze C 200 CDI o 39 koní/28,7 kW a točivý moment vzroste na hodnotu 385 Nm. Kit BRABUS D3 S pro verzi C 220 CDI dává motoru o 50 koní/36,8 kW více, nový výkon tak dosahuje 220 koní/ 162 kW. Špičkový točivý moment dosahuje 480 Nm.
Pro nejvýkonnější turbodiesel C 320 CDI je k dispozici kit D6 (III). S ním má motor výkon vyšší o 48 koní/35,3 kW. Maximum točivého momentu rovněž naroste, a to na hodnotu 590 Nm. S tímto výkonem potřebuje kombi se šestiválcovým dieselem pod kapotou ke zrychlení z klidu na 100 km/h pouhých 6,9 sekundy a maximální rychlost je obligátních 250 km/h.
Pro šestiválcové benzinové modely C 280 a C 350 je k dispozici tuning formou zvětšení zdvihového objemu motoru na 4,0l. Při úpravě šestiválec V6 dostává upravený klikový hřídel s delším zdvihem i vrtáním, a rovněž odpovídající větší písty. Čtyřventilová hlava válců je optimalizována pro lepší proudění směsi paliva a vzduchu a dotává speciální vačky. Vše doplňuje nově naprogramovaná řídící elektronika motoru a nerezový, vysokovýkonový výfukový systém s kovovými katalyzátory.
Čtyřlitr BRABUS 4.0 dává výkon 332 koní/244 kW a maximální točivý moment 420 Nm ve 4200 otáčkách za minutu, díky čemuž má pětidveřové kombi excelentní dynamické parametry: zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 275 km/h.
V nabídce je uveden i čtyřkoncovkový sportovní nerezový výfuk BRABUS, který je k dostání nejen pro vozy s motorovým tuningem, ale také samostatně.
BRABUS na všechny své produkty nabízí záruku, a to buď na tři roky nebo na 100000 kilometrů.
Pro ještě lepší jízdní dynamiku nabízí BRABUS kombinace kol a pneumatik o průměru 17, 18 a 19 palců, a odpovídající sportovní úpravy podvozku Brabus, které snižují světlou výšku a sportovní stabilizátory. Největší kola jsou v designu BRABUS Monoblock VI, E nebo S. Jsou vyrobena z lehkých slitin v rozměru 8,5J x 19 pro přední nápravu - na kola se obouvají pneumatiky 235/35 ZR 19. Pro zadní nápravu jsou určena kola o rozměru 9,5J x 19 s pneumatikami 265/30 ZR 19.
Rovněž lze objednat vysokovýkonový brzdový systém BRABUS, který je k dispozici ve dvou verzích. Obě verze nabízejí maximální odolnost proti vadnutí a špičkovou schopnost zastavit vůz - obojí je na úrovni sportovních vozů.
Design BRABUS je synonymem pro sportovní eleganci. Kit aerodynamických úprav pro nové kombi třídy C na tuto tradici navazuje. Všechny komponenty nabízejí excelentní aerodynamické vlastnosti a precizní lícování na originální díly - vše bylo vyvíjeno v aerodynamickém tunelu. Přední spoiler BRABUS je osazen čtyřmi dodatečnými mlhovkami, což tomuto Mercedesu propůjčuje agresivní vzhled při pohledu zepředu. Ale to samozřejmě není vše - současně spiler redukuje aerodynamický vztlak na přední nápravě a optimalizuje směrovou stabilitu vozu.
Zdroj: BRABUS GmbH
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).