Carlsson věnoval svou pozornost tentokrát novému Mercedesu třídy C ve verzi kombi, a výsledkem jeho snažení je nová vizuální podoba i lepší dynamika tohoto upraveného vozu. Toho se podařilo dosáhnout množstvím úprav, které zahrnují elegantní aerodynamické díly,
výkonový kit, nová kola a vylepšený interiér. Výsledky úprav splňují ta nejvyšší očekávání ve smyslu požitku z jízdy a aktivní bezpečnosti. Carlsson C kombi je vůz, který splňuje to, co očekáváte již podle jeho vzhledu a papírových hodnot.
Síla dieselu zprostředkovaná pomocí kitu Carlsson C-Tronic
Kit Carlsson C-Tronic Diesel POWER nejnovější generace nabízí o 20% více výkonu a točivého momentu pro všechny dieselové motory Mercedes se vstřikováním common-rail od třídy A až po třídu S. Navýšení výkonových parametrů motorů pomocí doplňkové jednotky C-Tronic Diesel POWER se také projevuje ve znatelném zlepšení dynamických parametrů. Kit se skládá z řídící jednotky a adaptéru, pomocí kterého se tato jednotka jednoduše připojí ke standardní řídící jednotce motoru.
Carlsson C-Tronic CD 22 pro motory C/E 220 CDI
Nová generace kitu C-Tronic pro čtyřválcové motory CDI ve vozech tříd C a E nabízí navýšení výkonu o 34 koní. Nově tak motor dává výkon 204 kon í namísto původní hodnoty 170 koní a točivý moment narostl na hodnotu 480Nm namísto originální hodnoty 400 Nm. O vteřinu se zlepšilo se rovněž zrychlení 0-100 km/h; zrychlení 80 - 180 km/h se zlepšilo dokonce o 7 sekund.
Carlsson C-Tronic CD 32 pro motory 320 CDI
Carlsson C-Tronic CD 32 byl vyvinut pro vozy Mercedes Benz, vybavené základní verzí motoru 320 CDI. Navýšení výkonu dosahuje hodnoty 42 koní - výkon nově dosahuje 269 koní (narozdíl od standardní verze s výkonem 224 koní). Vzrostl i točivý moment, a to na hodnotu 612 Nm, jež je dosahována v širokém rozmezí 1600 až 2300 otáček. Neméně působivé je i zlepšení dynamických parametrů - zrychlení z klidu na 100 km/h se zlepšilo zhruba o vteřinu.
Aby byla zajištěna maximální bezpečnost jak pro řidiče, tak pro pohonnou jednotku, mají kity C-Tronic Diesel POWER implementovány korekční mapsy, jež garantují využití výkonových rezerv motoru pouze v případech, kdy jsou všechny parametry na optimálních hodnotách. To se týká například teploty chladicí kapaliny, kdy je extra výkon k dispozici pouze mezi 65°C a 100°C. Carlsson navíc poskytuje na kit C-Tronic tříletou záruku.
Podle Carlssona navíc z kitu C-Tronic těží i životní prostředí. Údajně má totiž snižovat spotřebu paliva o nezanedbatelných 10 procent. O obdobnou hodnotu mají klesnout rovněž emise oxidu uhličitého a oxidů dusíku NOx. C-Tronic přirozeně také plní specializované požadavky, které vyžaduje provoz filtru pevných částic. A využívá k tomu i technologickou výhodu: Carlsson C-Tronic dokáže využít všech důležitých dat z filtru pevných částic, například tlak ve výfukovém potrubí či teplotu výfukových plynů, a při zvyšování výkonu motoru je použije rovněž pro zlešení emisních parametrů.
Zdroj: Calsson
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.