Carlsson věnoval svou pozornost tentokrát novému Mercedesu třídy C ve verzi kombi, a výsledkem jeho snažení je nová vizuální podoba i lepší dynamika tohoto upraveného vozu. Toho se podařilo dosáhnout množstvím úprav, které zahrnují elegantní aerodynamické díly,
výkonový kit, nová kola a vylepšený interiér. Výsledky úprav splňují ta nejvyšší očekávání ve smyslu požitku z jízdy a aktivní bezpečnosti. Carlsson C kombi je vůz, který splňuje to, co očekáváte již podle jeho vzhledu a papírových hodnot.
Síla dieselu zprostředkovaná pomocí kitu Carlsson C-Tronic
Kit Carlsson C-Tronic Diesel POWER nejnovější generace nabízí o 20% více výkonu a točivého momentu pro všechny dieselové motory Mercedes se vstřikováním common-rail od třídy A až po třídu S. Navýšení výkonových parametrů motorů pomocí doplňkové jednotky C-Tronic Diesel POWER se také projevuje ve znatelném zlepšení dynamických parametrů. Kit se skládá z řídící jednotky a adaptéru, pomocí kterého se tato jednotka jednoduše připojí ke standardní řídící jednotce motoru.
Carlsson C-Tronic CD 22 pro motory C/E 220 CDI
Nová generace kitu C-Tronic pro čtyřválcové motory CDI ve vozech tříd C a E nabízí navýšení výkonu o 34 koní. Nově tak motor dává výkon 204 kon í namísto původní hodnoty 170 koní a točivý moment narostl na hodnotu 480Nm namísto originální hodnoty 400 Nm. O vteřinu se zlepšilo se rovněž zrychlení 0-100 km/h; zrychlení 80 - 180 km/h se zlepšilo dokonce o 7 sekund.
Carlsson C-Tronic CD 32 pro motory 320 CDI
Carlsson C-Tronic CD 32 byl vyvinut pro vozy Mercedes Benz, vybavené základní verzí motoru 320 CDI. Navýšení výkonu dosahuje hodnoty 42 koní - výkon nově dosahuje 269 koní (narozdíl od standardní verze s výkonem 224 koní). Vzrostl i točivý moment, a to na hodnotu 612 Nm, jež je dosahována v širokém rozmezí 1600 až 2300 otáček. Neméně působivé je i zlepšení dynamických parametrů - zrychlení z klidu na 100 km/h se zlepšilo zhruba o vteřinu.
Aby byla zajištěna maximální bezpečnost jak pro řidiče, tak pro pohonnou jednotku, mají kity C-Tronic Diesel POWER implementovány korekční mapsy, jež garantují využití výkonových rezerv motoru pouze v případech, kdy jsou všechny parametry na optimálních hodnotách. To se týká například teploty chladicí kapaliny, kdy je extra výkon k dispozici pouze mezi 65°C a 100°C. Carlsson navíc poskytuje na kit C-Tronic tříletou záruku.
Podle Carlssona navíc z kitu C-Tronic těží i životní prostředí. Údajně má totiž snižovat spotřebu paliva o nezanedbatelných 10 procent. O obdobnou hodnotu mají klesnout rovněž emise oxidu uhličitého a oxidů dusíku NOx. C-Tronic přirozeně také plní specializované požadavky, které vyžaduje provoz filtru pevných částic. A využívá k tomu i technologickou výhodu: Carlsson C-Tronic dokáže využít všech důležitých dat z filtru pevných částic, například tlak ve výfukovém potrubí či teplotu výfukových plynů, a při zvyšování výkonu motoru je použije rovněž pro zlešení emisních parametrů.
Zdroj: Calsson
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.