Dneska už se rozdávají trestné body za všechno. Jedete bez pásů, máte bod, nerozsvítíte světla, máte další bod… způsobíte nehodu, nemáte žádný bod.
To znamená, že pokud nedáváte při řízení pozor, způsobíte tak autonehodu, při které nikoho nezraníte a z místa činu neodjedete, není vám přidělen žádný trestný bod. Jak je to možné? Ministerstvo dopravy zkrátka nezahrnulo způsobení dopravní nehody mezi přestupky, za které se udělují trestné body.
Na celou problematiku upozornila Česká pojišťovna a Kooperativa svojí stížností, že někteří řidiči zaviní nehodu i několikrát měsíčně. To samozřejmě pojišťovny stojí statisíce a tato částka se tak musí projevit i na výši havarijní pojistky. Pojišťovny se domnívají, že přidělení trestných bodů, by situaci do jisté míry řešilo. Ministerstvo dopravy přiznalo pochybení i tuto mezeru v zákoně a plánuje její nápravu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.