Nenechte se napálit při koupi ojetého vozu!

Irena Ševelová, 24. listopadu 2007, 18:22 Google+

Pokud s rozhodnete koupit auto v bazaru, pak musíte být velmi opatrní. V některých bazarech vám vnutí jakoukoliv rachotinu, jen když dobře zaplatíte.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bravo

Bravo | foto: www.auto-news.cz | Martin Kovalčík

Sdílejte článek

Při koupi ojetého vozidla se vyhněte cenám pod 80 tisíc. Podle odborníků jsou tyto vozy většinou vždycky ve velmi špatném stavu. Kategorie vozů od 150 tisíc bývá už v lepším stavu, ale i zde buďte na pozoru. A dokonce ani dražší auto v hodnotě nad 250 tisíc nemusí být vždycky v pořádku. Nenakupujte proto jen  podle toho, jak je auto naleštěné. Naleštit si můžete sami doma jakýkoliv vrak, důležité je, co má pod kapotou.

Pokud se rozhodnete vozidlo koupit, vyžádejte si od něj protokol o technickém stavu. Prodejce vám ho musí ukázat, ale pokud si o něj neřeknete sami, pravděpodobně to neudělá. V tomto protokole jsou údaje o opotřebení vozu. Pro vaši orientaci je výborné, pokud jsou jednotlivá kritéria ohodnoceny stupnicí bodů, ale většina prodejců používá dotazníkový systém. V něm se zatrhne pouze ano nebo ne. Tak se dozvíte, jestli je díl opotřebovaný, ale už ne do jaké míry.

Je třeba také pečlivě prohlédnout podvozek, proto se nenechte od prodávajícího odbýt, když vůz zvedne na podvozku jen do výše pasu. Vezměte si sebou technika, který vám pomůže objektivně zhodnotit stav vozidla.

Pozor si také dejte na zkušební jízdu. Je pravděpodobné, že vás prodávající vezme na krátký úsek s hladkým povrchem. Vy si ale vyzkoušejte pomalé rozjezdy, při kterých dbejte na to, aby nedocházelo ke škubání. Při brždění nesmí vůz táhnout do stran.

Pozor si také dejte na možnost financování, pokud nebudete platit hotově. Některé leasingy, které bazary nabízejí jsou velmi nevýhodné, i když se to na první pohled nezdá. Pokud už si peníze budete půjčovat, udělejte to raději prostřednictvím bankovních úvěrů.

Vytisknout

Diskuze: Nenechte se napálit při koupi ojetého vozu!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Passat

Chcete ušetřit? Jezděte na rostlinný olej!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud