Nenechte se napálit při koupi ojetého vozu!

Irena Ševelová, 24. listopadu 2007, 18:22 Google+

Pokud s rozhodnete koupit auto v bazaru, pak musíte být velmi opatrní. V některých bazarech vám vnutí jakoukoliv rachotinu, jen když dobře zaplatíte.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bravo

Bravo | foto: www.auto-news.cz | Martin Kovalčík

Sdílejte článek

Při koupi ojetého vozidla se vyhněte cenám pod 80 tisíc. Podle odborníků jsou tyto vozy většinou vždycky ve velmi špatném stavu. Kategorie vozů od 150 tisíc bývá už v lepším stavu, ale i zde buďte na pozoru. A dokonce ani dražší auto v hodnotě nad 250 tisíc nemusí být vždycky v pořádku. Nenakupujte proto jen  podle toho, jak je auto naleštěné. Naleštit si můžete sami doma jakýkoliv vrak, důležité je, co má pod kapotou.

Pokud se rozhodnete vozidlo koupit, vyžádejte si od něj protokol o technickém stavu. Prodejce vám ho musí ukázat, ale pokud si o něj neřeknete sami, pravděpodobně to neudělá. V tomto protokole jsou údaje o opotřebení vozu. Pro vaši orientaci je výborné, pokud jsou jednotlivá kritéria ohodnoceny stupnicí bodů, ale většina prodejců používá dotazníkový systém. V něm se zatrhne pouze ano nebo ne. Tak se dozvíte, jestli je díl opotřebovaný, ale už ne do jaké míry.

Je třeba také pečlivě prohlédnout podvozek, proto se nenechte od prodávajícího odbýt, když vůz zvedne na podvozku jen do výše pasu. Vezměte si sebou technika, který vám pomůže objektivně zhodnotit stav vozidla.

Pozor si také dejte na zkušební jízdu. Je pravděpodobné, že vás prodávající vezme na krátký úsek s hladkým povrchem. Vy si ale vyzkoušejte pomalé rozjezdy, při kterých dbejte na to, aby nedocházelo ke škubání. Při brždění nesmí vůz táhnout do stran.

Pozor si také dejte na možnost financování, pokud nebudete platit hotově. Některé leasingy, které bazary nabízejí jsou velmi nevýhodné, i když se to na první pohled nezdá. Pokud už si peníze budete půjčovat, udělejte to raději prostřednictvím bankovních úvěrů.

Vytisknout

Diskuze: Nenechte se napálit při koupi ojetého vozu!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Passat

Chcete ušetřit? Jezděte na rostlinný olej!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud