Cena pohonných hmot stále roste. Ti, kteří jezdí na naftu se ale zdražování nemusí obávat. Naftu snadno nahradí obyčejný rostlinný olej, který koupíte v každém supermarketu za méně než 20 korun za litr.
Řidičům, kteří mají dieselový motor a chtějí místo nafty používat olej, odborníci doporučují, přizpůsobit tomuto technicky vozidlo. Je třeba vyměnit palivovou nádrž a přidat předehřívač oleje. Ten zajistí, že se olej, který je hustější, nahřeje na správnou teplotu a získá tak stejnou viskozitu jako má nafta. Úprava vozu přijde řidiče cca.na 30 tisíc korun českých. Pak si už ale vystačí jen s rostlinným olejem, jehož cena je o polovinu nižší než cena nafty.
Ti, kterým je toto stále málo a chtějí ještě víc ušetřit, dokonce používají recyklovaný rostlinný olej. Navíc i spotřeba rostlinného oleje je údajně nižší. V České republice je na trhu již k dostání speciální zařízení pro domácí úpravu automobilů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.