Po vzoru ostatních značek, ani Dodge, jedna ze značek koncernu Chrysler, nechce zůstat pozadu a veze se na vlně obliby ekologických vozů. Proto si dnes krátce představíme koncept Dodge Zeo, čtyřmístný čtyřdveřový sportovní hatchback s konfigurací sedaček 2+2.
Koncept vizuálně vyjadřuje oblibu robustních a svalnatých tvarů, což jsou typické znaky a obvyklý vzhled vozů značky Dodge. Přesto přináší koncept Dodge Zeo nový, mladistvý duch do segmentu muscle cars 21. století.
Koncept je navržen a sestrojen tak, aby poskytl maximální požitek z jízdy, ale jeho zvláštností a přínosem ekologii je použitý typ pohonu. Pod kapotou vozu totiž netepe žádný spalovací motor; o pohon konceptu se stará jen systém elektromotoru, který získává energii z lithium-ionových baterií. Jejich kapacita postačuje na dojezd minimálně 250 mil, tedy 400 kilometrů.
Narozdíl od obdobných vozů tohoty typu se koncept Dodge ZEO vyznačuje větší prostorností - dokáže relativně pohodlně přepravit čtyři dospělé pasažéry a disponuje i čtyřmi dveřmi pro jejich bezproblémový nástup.
Specifikace: Délka: 4390 mm Šířka: 1743 mm Výška: 1290 mm Rozvor: 2792 mm
Zdroj: Chrysler LLC
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.