Že jsou Japonci nesmírně podnikaví, pracovití a neplýtvají časem, je o nich všeobecně známo. Ale že zajdou až tak daleko?
Japonští vědci se dlouho trápili, jak ušetřit čas, když zrovna jedete na pracovní jednání a chce se vám na toaletu. Hledání vhodného místa, benzínky nebo motorestu by je asi příliš zdrželo a proto vymysleli záchod, který si řidiči mohou sebou vézt ve vozidle.
Firma Kaneko Sangyo, která se specializuje na výrobu automobilového příslušenství, vyrobila přenosný záchod, který je doplněn plastikovým pytlem na odpad a závěsem, jenž má zajistit řidiči soukromí.
Jestli se přenosná toaleta stane i v České republice trhákem, se můžeme jen domnívat. Jisté ale je, že už nyní by měl být tento výrobek na českém trhu k dostání...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.