O tom, že Brabus dokáže dělat opravdu rychlé vozy, nepochybujeme. Nevěřícné Petry se ale snažil přesvědčit dalším výletem na rychlostní okruh Nardó.
Brabus podruhé vyladil vrcholný model koncernu Daimler, Maybach. A je z toho opět rychlostní rekord.
Poprvé, když šlo o Maybach s motorem 6,3 V12 biturbo, dosáhli testovací jezdci maximální rychlosti 314 km/h. Slabota, řekli si v Brabusu.
Proto se důkladně podívali motoru na ozubená kola a díky nové klikové hřídeli, ojnicím i pístům a přepracování mnoha dalších komponent včetně turbodmychadel a mezichladičů vzrostl výkon z původních 550 koní u sériového modelu, 640 koní u dosud rekordního modelu, až na 730 koní.
Na téměř neskutečnou hodnotu se dostal točivý moment, který nyní dosahuje hodnoty 1320 Nm. To by ale bohužel nevydržely komponenty převodovky a hnacího systému, proto muselo být z maxima ubráno několik Nm, přesněji se aktuální maximální hodnota pohybuje na 1100 Nm.
Díky tomu všemu se podařilo na Nardu dosáhnout rychlosti 330 km/h, což je v této kategorii nový rekord.
Brabus v poslední době trhá jeden rekord za druhým, například nedávno pokořil s modelem Brabus Rocket, což je přepracovaný Mercedes CLS, sedan se siluetou kupé, rekord v kategorii rychlých sedanů hodnotou 360 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.