Bratislavu a Vídeň nyní spojuje poslední dostavěný úsek dálničního spojení – 22 km dlouhá dálnice, která vede od hraničního přechodu Kittsee-Jarovce po dálnici A4 a spojuje Vídeň s Budapeští.
Od dnešního rána se na dálnici projedou první řidiči. Nová dálnice navazuje na dosavadní komunikaci A4 z Vídně do Budapešti a vede až k rakousko – slovenské hranici. Pro řidiče to znamená výraznou časovou úsporu. Například cesta z Bratislavy do Vídně trvá přibližně jen 50 minut.Dříve tato stejná cesta trvala více než hodinu a byla navíc bržděna kamionovou dopravou.
Dálnici také přivítali okolní obce, které byly dlouhodobě zatěžovány hustým provozem. Slovensko si od výstavby dálnice slibuje zvýšení hospodářského profitu země. Předpokládá se, že zjednodušení dopravní komunikace mezi těmito státy přispěje k rozvoji obchodu.
Výstavba dálnice byla hotová za necelé tři roky a z předpokládaných 182 miliónů euro, stála nakonec jen 146 miliónu euro (cca. necelé 4 miliardy korun českých).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.