Bratislavu a Vídeň nyní spojuje poslední dostavěný úsek dálničního spojení – 22 km dlouhá dálnice, která vede od hraničního přechodu Kittsee-Jarovce po dálnici A4 a spojuje Vídeň s Budapeští.
Od dnešního rána se na dálnici projedou první řidiči. Nová dálnice navazuje na dosavadní komunikaci A4 z Vídně do Budapešti a vede až k rakousko – slovenské hranici. Pro řidiče to znamená výraznou časovou úsporu. Například cesta z Bratislavy do Vídně trvá přibližně jen 50 minut.Dříve tato stejná cesta trvala více než hodinu a byla navíc bržděna kamionovou dopravou.
Dálnici také přivítali okolní obce, které byly dlouhodobě zatěžovány hustým provozem. Slovensko si od výstavby dálnice slibuje zvýšení hospodářského profitu země. Předpokládá se, že zjednodušení dopravní komunikace mezi těmito státy přispěje k rozvoji obchodu.
Výstavba dálnice byla hotová za necelé tři roky a z předpokládaných 182 miliónů euro, stála nakonec jen 146 miliónu euro (cca. necelé 4 miliardy korun českých).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.