Ford si pro autosalon v Číně připravil koncept Verve s karosérií sedan. Těš se, Číno, Ford ti otevře oči.
Podobně jako Mazda, i Ford chce zaútočit na sedanomilnou Čínu svými malými tříprostorvými vozy.
A používá k nenadálému útoku stejnou zbraň. Smrtelně krásný design. Ten vychází z konceptu Verve, který byl představen před několika měsíci na autosalonu ve Frankfurtu. Dravá příď dostala prodlouženého protějška, který v designu neztratil nic ze svých hatchbackovských ambicí.
Odvážím se tvrdit, že sedan vypadá ještě o píď lépe než hatchback. Další, v pořadí třetí verze by měla být údajně představena za dva měsíce na autosalonu v Dietoitu.
O konceptu nemáme příliš mnoho informací, věříme však v jeho výrobu. Poté, co jsme vám ukázali špionážní video nového Fordu Fiesta (zde), je jasné, že od konceptu k sérii není příliš daleko. Věříme, že i sedan má šanci uspět na trzích jak evropských, tak i asijských. V roce 2009 by se navíc Fiesta měla dostat i do USA, přičemž výroba v Evropě by měla začít již přibližně za rok.
Podívejte se na video, které zachycuje vznik konceptu Ford Verve hatchback. Psali jsme o něm zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.