Reinkarnace původního veleúspěšného modelu malého Fiatu, která se objevila na evropských trzích v letošním roce, slaví první velký úspěch.
Padesátiosmi členná porota motoristických novinářů z 22 zemí vybrala Fiat 500 za evropské Auto roku 2008. Fiat 500 porazil Mazdu 2 a Ford Mondeo, kteří získali druhé a třetí místo v letošním hodnocení.
Cena Auto roku se poprvé objevila v roce 1964. Do ankety mohli výrobci přihlásit ale pouze takový model, který se objevil na prodejnách v posledních 12 měsících, a to minimálně na pěti různých evropských trzích.
Hodnotící komise zohledňuje následující parametry: design, komfort, bezpečnost, ekonomika, jízdní vlastnosti, výkon, funkčnost, ohledy k životnímu prostředí, spokojenost řidiče a cena.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.