Když zaparkujete vozidlo, zůstane motor ještě chvíli teplý. Teplo v zimě přitahuje hlodavce, kteří se stahují do prostoru, kde je motor. Zanáší sem odpadky, zbytky jídla, ale především vám zde překoušou kabely. Řidič pak už nemusí nastartovat. Opravy jdou do tisíců.
Pokud nenastartujete, nebude to ještě to nejhorší. Existují i případy, kdy se auto samo vznítí. Hlodavci ohlodají izolaci z elektrické kabeláže auta. Snadno pak může dojít ke zkratu a auto začne hořet.
Zoologové nedokáží říct, co hlodavce nutí překusovat v autě kabely. Jednou z možných variant vysvětlení je, že je odstraňují jako překážky v lezení. Pokud vám hlodavci takto poškodí vozidlo, jeho oprava nebude lacinou záležitostí. Záleží na vážnosti poškození, značce auta, ale určitě vás to přijde i na tisíce. Jsou i takoví řidiči, kteří řeší překousané kabely i několikrát za zimní sezónu. Na pomoc pojišťovny se také nemůžete spolehnout. Havarijní pojištění se na poškození auta hlodavci nevztahuje. Výjimkou je pouze případ, kdy se auto kvůli poškozeným kabelům vznítí. Havarijní pojištění se totiž vztahuje i na požáry.
Proti hlodavcům se ale můžeme bránit. Není to ovšem jednoduché. Mezi lidmi kolují odborné rady i babské recepty. Žádná zaručená pomoc bohužel neexistuje. Někteří například balí kabely do plastu, ale to je pro hlodavce pouze překážka.
V servisech vám také mohou namontovat speciální elektronické zařízení, které hlodavce odpuzuje. Zařízení vydává nepříjemný, tichý, vysoký tón, který se zapne okamžitě po vypnutí motoru. Bohužel zvuk slyšíme i lidským sluchem. A přestože je tichý, není zrovna příjemný. V létě, když zaparkujete pod otevřeným oknem, vás sousedi určitě nepochválí. Navíc tento přístroj ani zvuk co vydává, není ještě mezi lidmi příliš znám, a proto často ,,pískající“ auto vzbuzuje zvědavost i údiv kolemjdoucích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.