V Evropské unii ročně umírá za volantem přes 10 000 řidičů. A důvod? Řídili pod vlivem alkoholu. Dnes už existuje způsob, jak opilým řidičům zamezit v jízdě. Usednou do auta, to z jejich dechu pozná alkohol, a prostě se nenastartuje.
Přístroj, Alkohol –lock, funguje opravdu jednoduše a spolehlivě. Aby auto šlo nastartovat, musí řidič před jízdou dýchnout do nainstalované trubice. Ta během pul minuty ověří přítomnost alkoholu v krvi. Pokud naměří třeba jen nepatrné množství, auto se zablokuje a nelze ho nastartovat.
Jistě, řidiče osobních vozů, nikdo nepřinutí přístroj používat. Ale řada dopravních společností ho již začala využívat. A třeba je jen otázkou času, kdy se takový přístroj stane povinnou součástí každého vozidla. A my se už nebudeme muset bát nezodpovědných a opilých řidičů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.