Jak vidno, Volkswagen přikládá svému konceptu up! a space up! velkou budoucnost. Vystavuje ho už potřetí a znovu v trochu jiné verzi.
První verzí byla krátká studie miniauta s motorem vzadu, druhou studií je minivan s podobnou konstelací, avšak s mnohem větším vnitřním prostorem. Do třetice všeho dobrého byla použita skořápka z druhého konceptu, ale...
… pod kapotou tentokrát netluče spalovací srdce, ale prohánějí se zde elektrony. Na místě původního motoru jsou nyní vysoce výkonné li-ion baterie, které dodají vozu dostatek energie k tomu, aby ujel přes 100 kilometrů.
Baterii sekundují palivové články. Volkswagenu se podařilo překonat dosud velký problém chlazení palivových článků, jejichž problém byl ten, že dokázaly fungovat jen v relativně úzkém rozmezí teplot. Nový systém Volkswagenu zvládá i vyšší teploty a díky tomu může být menší, lehčí a levnější než současné systémy.
Palivové články jsou ukryty v přídi konceptu.
To ale není vše. Aby byla veškerá energie využita co možná nejefektivněji, jsou na střeše umístěny solární panely, které mohou vozu dodat až 150W, což je pro hospodárnost jistě přínosem. Navíc když se auto dokáže dobíjet i když je zaparkováno a jen na něj svítí slunce...
Elektromotor umístěný vzadu vyvíjí točivý moment 120 Nm a dokáže točit až 10 000 ot./min. Díky tomu zrychlí koncept na stovku za 13,7 sekundy a zvládne jet až 120 km/h. A to bez emisí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.