Jak vidno, Volkswagen přikládá svému konceptu up! a space up! velkou budoucnost. Vystavuje ho už potřetí a znovu v trochu jiné verzi.
První verzí byla krátká studie miniauta s motorem vzadu, druhou studií je minivan s podobnou konstelací, avšak s mnohem větším vnitřním prostorem. Do třetice všeho dobrého byla použita skořápka z druhého konceptu, ale...
… pod kapotou tentokrát netluče spalovací srdce, ale prohánějí se zde elektrony. Na místě původního motoru jsou nyní vysoce výkonné li-ion baterie, které dodají vozu dostatek energie k tomu, aby ujel přes 100 kilometrů.
Baterii sekundují palivové články. Volkswagenu se podařilo překonat dosud velký problém chlazení palivových článků, jejichž problém byl ten, že dokázaly fungovat jen v relativně úzkém rozmezí teplot. Nový systém Volkswagenu zvládá i vyšší teploty a díky tomu může být menší, lehčí a levnější než současné systémy.
Palivové články jsou ukryty v přídi konceptu.
To ale není vše. Aby byla veškerá energie využita co možná nejefektivněji, jsou na střeše umístěny solární panely, které mohou vozu dodat až 150W, což je pro hospodárnost jistě přínosem. Navíc když se auto dokáže dobíjet i když je zaparkováno a jen na něj svítí slunce...
Elektromotor umístěný vzadu vyvíjí točivý moment 120 Nm a dokáže točit až 10 000 ot./min. Díky tomu zrychlí koncept na stovku za 13,7 sekundy a zvládne jet až 120 km/h. A to bez emisí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.