Benzín už má největší vlnu zdražování za sebou. Přesto jeho cena může ještě mírně vzrůst. Zato naftu opravdové zdražování, podle odborníků, ještě čeká.
V současné chvíli nafta stojí v průměru 30,87 koruny, tzn. o 1,11 haléřů více než minulý týden. Natural zdražil mírněji, v průměru o šest haléřů- na 30,75 korun. Narůst cen za pohonné hmoty lze podle odborníků očekávat i tento týden. Je pravděpodobné, že nafta dokonce přesáhne hranici 31 korun.
Za zvyšováním cen pohonných hmot stojí odstávka litvínovské rafinérie a rekordní hodnoty ropy, jejíž cena se zvýšila na světových trzích na 9 dolarů za barel. Prudké zdražení nafty ovlivnilo i ceny v České republice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.