Zimní období je nepříjemné pro všechny řidiče. Existují ale možnosti, jak si zimu v autě zpříjemnit. Pravda, něco to hřejivé teplo stojí…
Vyhřívané sedačky Jednou z nejoblíbenějších možností, jak si zpříjemnit zimní ráno v autě, je pořízení vyhřívaných sedadel. Dnes patří k nadstandardní výbavě každého moderního vozidla. Bohužel zabudovat topné tělíska do sedadel dodatečně, je téměř nemožné, takže na to myslete především při koupi nového vozu. Luxusní značky nabízí i možnost vytápění zadních sedadel. Takové vyhřívané sedadlo ve voze navýší jeho cenu o 10 tisíc korun českých.
Vyhřívaný volant S vyhřívaným volantem jsme se mohli donedávna setkat jen u luxusních vozů. Nyní jej už nabízí i Opel a to i v kategorii nejmenších vozů. Za vyhřívaný volant společně se sedačkami zaplatíte například 8-11 tisíc v novém Opelu Corsa.
Vyhřívaní skla Vyhřívané sklo nabízí běžně už několik značek automobilů. Patří například i k základní výbavě Škody Superb. Jemné drátky se postarají o rozpuštění námrazy na čelním skle. Doporučuji však nejdřív auto vyzkoušet, jestli vám toto vůbec vyhovuje. Řidiči s citlivým zrakem mají problém zaostřit!
Nadstandardní vytápění Nikomu se asi nechce čekat, až se celé vozidlo vytopí. Alternativou řešení rychlého vytápění je – nezávislé topení. Občas ho automobilky nabízí přímo v autě, ale mnohem obvyklejší je dodatečná montáž. Ovladačem si snadno nastavíte teplotu a čas, kdy má být auto vyhřáté Takové nezávislé topení vás přijde například v Octavii na 23 tisíc, v Peugeotu se vejdete do 20 tisíc. Obrovské rozdíly nastanou v momentě, kdy si necháte topení nainstalovat dodatečně. Ceny za dodatečnou montáž se pohybují kolem 80 až 100 tisíc.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.