Zimní období je nepříjemné pro všechny řidiče. Existují ale možnosti, jak si zimu v autě zpříjemnit. Pravda, něco to hřejivé teplo stojí…
Vyhřívané sedačky Jednou z nejoblíbenějších možností, jak si zpříjemnit zimní ráno v autě, je pořízení vyhřívaných sedadel. Dnes patří k nadstandardní výbavě každého moderního vozidla. Bohužel zabudovat topné tělíska do sedadel dodatečně, je téměř nemožné, takže na to myslete především při koupi nového vozu. Luxusní značky nabízí i možnost vytápění zadních sedadel. Takové vyhřívané sedadlo ve voze navýší jeho cenu o 10 tisíc korun českých.
Vyhřívaný volant S vyhřívaným volantem jsme se mohli donedávna setkat jen u luxusních vozů. Nyní jej už nabízí i Opel a to i v kategorii nejmenších vozů. Za vyhřívaný volant společně se sedačkami zaplatíte například 8-11 tisíc v novém Opelu Corsa.
Vyhřívaní skla Vyhřívané sklo nabízí běžně už několik značek automobilů. Patří například i k základní výbavě Škody Superb. Jemné drátky se postarají o rozpuštění námrazy na čelním skle. Doporučuji však nejdřív auto vyzkoušet, jestli vám toto vůbec vyhovuje. Řidiči s citlivým zrakem mají problém zaostřit!
Nadstandardní vytápění Nikomu se asi nechce čekat, až se celé vozidlo vytopí. Alternativou řešení rychlého vytápění je – nezávislé topení. Občas ho automobilky nabízí přímo v autě, ale mnohem obvyklejší je dodatečná montáž. Ovladačem si snadno nastavíte teplotu a čas, kdy má být auto vyhřáté Takové nezávislé topení vás přijde například v Octavii na 23 tisíc, v Peugeotu se vejdete do 20 tisíc. Obrovské rozdíly nastanou v momentě, kdy si necháte topení nainstalovat dodatečně. Ceny za dodatečnou montáž se pohybují kolem 80 až 100 tisíc.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.