Jak neusnout za volantem?

Irena Ševelová, 11. listopadu 2007, 01:40 Google+

Když je člověk unavený, výrazně se mu zúží zorné pole a to dokonce až do tvaru úzkého tunelu. Řidič pak vidí mnohem hůř než za bdělého stavu a jeho schopnost soustředit se nebo rychle reagovat podstatně klesá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pro_cee'd

Pro_cee'd | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Únava je dokonce téměř stejně nebezpečná jako alkohol při řízení. Stav, do něhož se řidiči dostanou po čtyřiadvacetihodinovém bdění, odpovídá 1 promile alkoholu v krvi. Aby byl řidič znovu schopen bezpečně řídit, musí spát sedm až devět hodin. V opačném případě je nebezpečný jako opilí řidič.

I když se řádně vyspíte, můžete se dostat do situace, kdy za volantem ucítíte únavu. Stres, zimní počasí, brzké stmívání, dopravní zácpy - tomu všemu jen napomáhají. Kromě dodržení režimu odpočinku, existuje i několik triků, jak udržet pozornost.

Počítejte s tím, že největší krize nastává v průměru mezi 2. a 4 hodinou ranní ale i odpolední. Před i v průběhu cesty se vyhněte tučným jídlům. Ty totiž vyvolávají pocit ospalosti. Po dobu řízení stále pijte. Příjem tekutiny vás udrží mnohem snáze v bdělém stavu. Váš spolujezdec by na vás měl brát ohledy a rozhodně při jízdě nesmí sám spát. Spánek je nakažlivý stejně jako zívaní.

Důležité jsou i pravidelné přestávky. Podle lékařů po jízdě dlouhé 4,5 hodin zastavte a udělejte si 30 minutovou přestávku.

Vytisknout

Diskuze: Jak neusnout za volantem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C30

Za cenu jednoho Volva C30 získáte 2*!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud