Nejen česká, ale i francouzská nebo britská policie má občas problém dostihnout a zastavit uhánějící automobily Porsche, Ferrari nebo Lamborghini. Vzpomeňme jen na úlet Milana Baroše, který jel minulý týden po francouzské dálnici ve svém Ferrari rychlostí přes 270 km/h.
Nicméně narozdíl od naší Policie ČR, která dostala jako nejvýkonnější vozy (určené především pro službu na dálničních odděleních) Ford Mondeo ST220 předchozí generace, jsou na tom policejní sbory v zahraničí přece jen lépe.
V Itálii tak ve službách Carabinieri slouží Lambo, a britové se zase chtějí pyšnit supersportem Caparo T1. Vůz, který byl po potřeby policejní služby doplněn nezbytným aerodynamickým majáčkem, dostal dokonce speciální název - Caparo T1 RRV (Rapid Response Vehicle - vůz rychlé reakce). Na výstavě MPH 2007, která probíhá začátkem listopadu v Londýně a Birminghamu, se tak představil tento model britského výrobce pod sloganem "Ujížděči a dálniční střelci, dejte si pozor!". Caparo T1 RRV je schopno zrychlit z klidu na 100 mph (160 km/h) za 5s a dosáhnout maximální rychlosti přes 200 mph (320 km/h). Do služby proti kriminálním živlům a nebezpečným řidičům by měla být nasazena na dálníci M25 (dálnice, která vpodstatě obkružuje Londýn).
Ale samozřejmě - podobně jako další skvosty ve službách britské policie i tento vůz má sloužit především jako výstraha a varování, že ani se superrychlými vozy si nemohou být řidiči jisti, že je nikdo nedostihne. Takže závěrečný slogan, který se s vozem pojí, zní: "až budete příště porušovat rychlostní limit, dobře se dívejte do zpětného zrcátka!".
Zdroj: Caparo Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.