Nejen česká, ale i francouzská nebo britská policie má občas problém dostihnout a zastavit uhánějící automobily Porsche, Ferrari nebo Lamborghini. Vzpomeňme jen na úlet Milana Baroše, který jel minulý týden po francouzské dálnici ve svém Ferrari rychlostí přes 270 km/h.
Nicméně narozdíl od naší Policie ČR, která dostala jako nejvýkonnější vozy (určené především pro službu na dálničních odděleních) Ford Mondeo ST220 předchozí generace, jsou na tom policejní sbory v zahraničí přece jen lépe.
V Itálii tak ve službách Carabinieri slouží Lambo, a britové se zase chtějí pyšnit supersportem Caparo T1. Vůz, který byl po potřeby policejní služby doplněn nezbytným aerodynamickým majáčkem, dostal dokonce speciální název - Caparo T1 RRV (Rapid Response Vehicle - vůz rychlé reakce). Na výstavě MPH 2007, která probíhá začátkem listopadu v Londýně a Birminghamu, se tak představil tento model britského výrobce pod sloganem "Ujížděči a dálniční střelci, dejte si pozor!". Caparo T1 RRV je schopno zrychlit z klidu na 100 mph (160 km/h) za 5s a dosáhnout maximální rychlosti přes 200 mph (320 km/h). Do služby proti kriminálním živlům a nebezpečným řidičům by měla být nasazena na dálníci M25 (dálnice, která vpodstatě obkružuje Londýn).
Ale samozřejmě - podobně jako další skvosty ve službách britské policie i tento vůz má sloužit především jako výstraha a varování, že ani se superrychlými vozy si nemohou být řidiči jisti, že je nikdo nedostihne. Takže závěrečný slogan, který se s vozem pojí, zní: "až budete příště porušovat rychlostní limit, dobře se dívejte do zpětného zrcátka!".
Zdroj: Caparo Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.