První nadílku sněhu máme za sebou. Brzo na náš čekají namrzlé silnice a s tím souvisí i zvýšený počet dopravních nehod. Dát autu zimní obutí je nutná, ale ne jediná podmínka, jak zvládnout řízení vozidla v zimě.
Základem je používání zimních pneumatik, které mají lepší záběr na sněhu, ledu nebo sněhové břečce a zkracují tak brzdnou dráhu. Na zimní sezónu je také dobré nechat si zkontrolovat technický stav vozidla, a to především – souměrnost účinnosti brzd.
Než se rozjedete, všimněte si stavu vozovky. Jestli máte dostatek prostoru a možnost bezpečně si stav vozovky ověřit, zkuste si hned po vyjetí z garáže prudce zrychlit a prudce také zabrzdit. Ve výhodě jsou řidiči, kteří mají auta vybavené systémem prokluzu. Kontrolka na přístrojové desce se rozsvítí a včas řidiče varuje – pozor klouže to! Na námrazu se musíme připravit, jakmile klesnou teploty k hranici 2-3 °C. Při řízení vezměte také v potaz nejen stav silnice, ale také povětrnostní podmínky. Při jízdě je nutné si všímat i chování ostatních řidičů, udržovat si od dalších vozidel náležitý odstup a být obezřetný více než kdy jindy.
Pokud i tak dojde ke smyku, je třeba vědět, jak se správně zachovat. Většina řidičů chybuje, když pouze sešlápne brzdu a čeká, co se stane. Správné je brzdit s rovnými koly i s ABS, ale rozdíl je při následném vyhýbání. Pokud máte ABS, můžete brzdit a řídit současně dál. Bez ABS uvolněte brzdový pedál, chvíli počkejte a otočte volantem a vyšlápnete spojkový pedál. Sešlápnout spojku je strašně důležité, umožní vám to lépe ovládat vozidlo. Pokud nám nezbude už nic jiného než brzdit, uděláme to s největší silou. Přerušované brždění prodlužuje brzdnou dráhu o 30-33 % a auto je stejně velmi těžko ovladatelné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.