Většina vážných dopravních nehod je způsobena nepozorností nebo dokonce agresivním chováním řidičů. Měly by se proto psychotesty stát běžnou podmínku pro držení řidičského průkazu?
Od roku 2008 musí každý řidič vozidla těžšího než sedm a půl tuny podstoupit sérii psychologických testů a neurologických vyšetření. V těchto testech se ověřuje schopnost řidiče rychle reagovat a vnímat i několik podnětů současně. Ostře se sledují také jeho sklony k agresivitě a jestli se dokáže dostatečně ovládat. V oblasti neurologie lékaři ověřují, že řidič netrpí závratí, výpadky zorného pole, neprokrvuje se mu špatně mozek a nemá ani žádné jiné podobné zdravotní potíže.
Bez potvrzení o zdravotní způsobilosti mohou řidiči za volant těžkých vozidel usednout naposledy 31. prosince 2007. Je možné, že mnoho řidičů nákladního vozidla přijde od ledna o práci, protože k psychologickým vyšetřením se přihlásilo jen malé procento z těch, kteří vlastní řidičský průkaz na nákladní auto nebo autobus.
Ti, kteří už psychotesty podstoupili, většinou proti novince v zákonu nic nenamítají. Pouze by přivítali, kdyby stejné testy platili i pro řidiče osobních vozů. Možná se tak dočkáme toho, že za pár let bude muset každý řidič, kromě běžných dopravních zkoušek, zvládnout i psychologické testy. A třeba právě toto je řešením, jak snížit statistiku dopravních nehod u nás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.