Statistiky nehodovosti v České republice mluví jasně – bodový systém nestačí. Po jeho zavedení se sice situace na silnicích zlepšila, ale časem řidičům otrnulo a na silnicích opět umírají lidé, mnohdy zcela zbytečně. Někteří řidiči jezdí schválně bezohledně, vědomě tak riskují své i naše životy.
Každý den na nás chrlí ze zpravodajství černou kroniku. Každý den umírají na silnicích a dálnicích stovky lidí. Pravdou je, že mnozí za to nemohou, ale je také fakt, že jsou mezi námi takoví, kteří naschvál přeceňují své schopnosti a riskují. Pořádají dokonce divoké závody a svými zběsilými kousky se ještě chlubí na internetu.
I když se policie snaží, nemůže vidět všechno. Někteří řidiči toho zneužívají a hledají dokonce skulinky, jak obejít bodový systém. Využívají nekvalitních fotek z radarů, kde jen těžko rozeznáváte obličej. Existují prý i případy, kdy nabízí úplatek svým známým, když řeknou, že vozidlo řídili oni. Když nakonec i tak na ně dojde a řidičský průkaz jim policie zabaví, řídí vesele dál. Buď je policie náhodně chytí nebo ne. Piráti silnic, tak řádí dál.
Jak byste změnili dopravní předpisy? Jak byste postihli nepoučitelné agresory, kteří vědomě a stále dokola porušují pravidla bezpečnosti, ohrožují okolí nebo dokonce řídí i po odebrání řidičského průkazu? Jediným řešením je snad odebrat jim vozidlo. Nebo máte lepší nápad?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.