Statistiky nehodovosti v České republice mluví jasně – bodový systém nestačí. Po jeho zavedení se sice situace na silnicích zlepšila, ale časem řidičům otrnulo a na silnicích opět umírají lidé, mnohdy zcela zbytečně. Někteří řidiči jezdí schválně bezohledně, vědomě tak riskují své i naše životy.
Každý den na nás chrlí ze zpravodajství černou kroniku. Každý den umírají na silnicích a dálnicích stovky lidí. Pravdou je, že mnozí za to nemohou, ale je také fakt, že jsou mezi námi takoví, kteří naschvál přeceňují své schopnosti a riskují. Pořádají dokonce divoké závody a svými zběsilými kousky se ještě chlubí na internetu.
I když se policie snaží, nemůže vidět všechno. Někteří řidiči toho zneužívají a hledají dokonce skulinky, jak obejít bodový systém. Využívají nekvalitních fotek z radarů, kde jen těžko rozeznáváte obličej. Existují prý i případy, kdy nabízí úplatek svým známým, když řeknou, že vozidlo řídili oni. Když nakonec i tak na ně dojde a řidičský průkaz jim policie zabaví, řídí vesele dál. Buď je policie náhodně chytí nebo ne. Piráti silnic, tak řádí dál.
Jak byste změnili dopravní předpisy? Jak byste postihli nepoučitelné agresory, kteří vědomě a stále dokola porušují pravidla bezpečnosti, ohrožují okolí nebo dokonce řídí i po odebrání řidičského průkazu? Jediným řešením je snad odebrat jim vozidlo. Nebo máte lepší nápad?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.