C30, nejmenší model Volva se prodává skvěle. Bude to ale stačit i na udržení prodejů?
Nejmenší model Volva je spíše stylovou záležitostí, než něčím, co by bořilo rekordy v praktičnosti. Přesto nebo možná díky tomu se prodává výborně.
Design je šit na míru třídveřové karoserii a Volvo zpočátku ani nepočítalo s tím, že by mohla být prodávána i verze s pěti dveřmi. Postoje se ale mění a Volvo cítí, že trh s takovýmito vozy je omezený, že značná část zákazníků žádá mimo stylu i praktičnost, resp. spojení obojího.
Právě proto se ve Volvu v současné době diskutuje nad prodlouženou verzi, která by měla pro každou řadu sedadel dvojici dveří. S největší pravděpodobností by se z C30 potom stal polohatchback-polokombi, v ohrožení by potom bylo i jméno, která by se tak mohlo změnit na V30.
Podobný styl není nic nového, chová se tak i Audi u svého A3/A3 sportback a nově i Mini u svého prodlouženého modelu Clubman.
Test Volva C30 si můžete na našem serveru přečíst zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.