Zdá se vám, že auta v centru Prahy jezdí moc rychle? Tedy když zrovna nestojí v dopravní zácpě? Tak to jste na omylu, podle průzkumu britské společnosti Keepmoving jsme v celosvětovém srovnání 16 nejpomalejší.
Stále nemáme na Londýn, kde se v centru jezdí nejpomaleji. Auta zde dosahují rychlosti v průměru 19 km/h, u nás jezdíme průměrnou rychlostí 37 km/h. Naproti tomu v Hamburku se jezdí nejrychleji. Auta zde dosahují rychlosti až 84 km/h.
A jak se jim podařilo tyto údaje zjistit? Jednoduše, od loňského září do června sesbírali více než 10 milionu dat z GPS přístrojů, které jezdily v autech po celém světě. Díky tomu získali informaci o průměrné rychlosti ve vytipovaných místech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.