Říká se, že laciné je dvakrát placené. Ale ne vždy je to pravda. Autokluby západoevropských zemí udělaly průzkum, aby zjistily, která baterie je nejkvalitnější. A shodou okolností - ta nejdražší dopadla nejhůř.
Černého Petra si tak odnesla baterie Motorcraft Calcium Plus a to přestože byla ze zkoumaných baterií nejdražší. Naopak nejlépe se umístila Berga Power Block, dodávaná do vozů Opel a baterie Moll M3plusK2.
Při testech se hodnotily vlastnosti akumulátorů spojené s životností, výkonem a bezpečností. Autokluby navíc přišly na závažné zjištění, řada testovaných baterií měla nižší kapacitu, než jakou uvedli výrobci na obalech.
Jak je na tom s kvalitou a životností vaše baterie se dozvíte, pokud necháte auto prohlédnout odborníkem, což vám před zimní sezónou jenom doporučujeme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.