Německá automobilka Volkswagen se snaží docílit kompletně přeplňovaného portfolia. Tentokrát pokročila v Passatu.
Emise tlačí automobilky snižovat spotřebu a k tomu by měly dopomoct právě přeplňované modely. Takzvaný downsizing slibuje při zachování výkonu motoru snížit spotřebu. Nejčastější cestou je přeplňování a toho se VW drží.
2,0 FSI byl téměř ve všech modelech nahrazen novějším 1,8 TSI. Ten při mírně vyšším výkonu disponuje nižší spotřebou, co víc si přát?
Nyní je čas nahradit 1,6 FSI. Jako nástupce byl vybrán 1,4 TSI, motor, který se proslavil při svém malém objemu vysokým výkonem. V Passatu se objevuje „jen“ verze o výkonu 122 koní (ta nejsilnější má až 170 koní).
I přesto to ale stačí na slušné dynamické parametry, 0-100 se odehraje během 10,5 sekundy, maximální rychlost přesáhne 200. To vše při skvělé kombinované spotřebě 6,6 litru, to je vážná konkurence pro diesely.
Passat 1,4 TSI bude k dispozici od 736 tisíc korun, o 70 tisíc tak převýší cenu verze 1,6 s výkonem 102 koní. Ve srovnání s motorem 1,6 FSI, který je nahrazován, bude cena plně porovnatelná. Ten je v současné době prodáván jen s automatem Tiptronic za 806 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.