Německá automobilka Volkswagen se snaží docílit kompletně přeplňovaného portfolia. Tentokrát pokročila v Passatu.
Emise tlačí automobilky snižovat spotřebu a k tomu by měly dopomoct právě přeplňované modely. Takzvaný downsizing slibuje při zachování výkonu motoru snížit spotřebu. Nejčastější cestou je přeplňování a toho se VW drží.
2,0 FSI byl téměř ve všech modelech nahrazen novějším 1,8 TSI. Ten při mírně vyšším výkonu disponuje nižší spotřebou, co víc si přát?
Nyní je čas nahradit 1,6 FSI. Jako nástupce byl vybrán 1,4 TSI, motor, který se proslavil při svém malém objemu vysokým výkonem. V Passatu se objevuje „jen“ verze o výkonu 122 koní (ta nejsilnější má až 170 koní).
I přesto to ale stačí na slušné dynamické parametry, 0-100 se odehraje během 10,5 sekundy, maximální rychlost přesáhne 200. To vše při skvělé kombinované spotřebě 6,6 litru, to je vážná konkurence pro diesely.
Passat 1,4 TSI bude k dispozici od 736 tisíc korun, o 70 tisíc tak převýší cenu verze 1,6 s výkonem 102 koní. Ve srovnání s motorem 1,6 FSI, který je nahrazován, bude cena plně porovnatelná. Ten je v současné době prodáván jen s automatem Tiptronic za 806 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.