Iveco nachystalo opravdového drsňáka do terénu. Massifní off-road se vydá do těch nejnepřístupnějších končin, kam dosud proniklo jen pár Land Roverů a Jeepů.
Iveco představilo koncept svého off-roadu s nálepkou „výroba jistá“. Bavme se tedy spíše o produkční verzi než o konceptu.
Ve třídě nekompromisních off-roadů kraluje jednoznačně automobilka Land Rover se svým Defenderem. Tento vůz má mnoho konkurentů, jmenujme například mnoho vozů z Ruska, např. UAZ, či Santanu ze Španělska, zpoza oceánu zase vystrkuje růžky Jeep, místo Defenderu je však neotřesitelné. A to i přesto, že základní koncepce je již půl století stará. Obměňují se motory, nedávno se zlepšil i interiér, ale základ zůstává.
Do toho všeho má přijít Iveco. To v současné době off-roady vyrábí, jde ale o speciály určené armádám, o vozy, které konkurují slavným americkým Hummerům.
Pod kapotu tvrďáka přijde přeplňovaný třílitr s výkonem 150 koní (350 Nm točivého momentu). Kdo se orientuje v dodávkách, je mu hned jasné, že jde o pohonnou jednotku původně z Iveca Daily.
Dealerská síť Fiatu hodlá tento výrobek prodávat po celém světě, především však v Jižní Americe a Asii. A cena? Měla by kopírovat ceník Defenderu.
Měl by však nabídnout víc možností příplatkových a speciálních výbav, počítá se, že většina z 5-6 tisíc prodaných kousků ročně projde dílčími úpravami pro své konkrétní použití.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.