Iveco nachystalo opravdového drsňáka do terénu. Massifní off-road se vydá do těch nejnepřístupnějších končin, kam dosud proniklo jen pár Land Roverů a Jeepů.
Iveco představilo koncept svého off-roadu s nálepkou „výroba jistá“. Bavme se tedy spíše o produkční verzi než o konceptu.
Ve třídě nekompromisních off-roadů kraluje jednoznačně automobilka Land Rover se svým Defenderem. Tento vůz má mnoho konkurentů, jmenujme například mnoho vozů z Ruska, např. UAZ, či Santanu ze Španělska, zpoza oceánu zase vystrkuje růžky Jeep, místo Defenderu je však neotřesitelné. A to i přesto, že základní koncepce je již půl století stará. Obměňují se motory, nedávno se zlepšil i interiér, ale základ zůstává.
Do toho všeho má přijít Iveco. To v současné době off-roady vyrábí, jde ale o speciály určené armádám, o vozy, které konkurují slavným americkým Hummerům.
Pod kapotu tvrďáka přijde přeplňovaný třílitr s výkonem 150 koní (350 Nm točivého momentu). Kdo se orientuje v dodávkách, je mu hned jasné, že jde o pohonnou jednotku původně z Iveca Daily.
Dealerská síť Fiatu hodlá tento výrobek prodávat po celém světě, především však v Jižní Americe a Asii. A cena? Měla by kopírovat ceník Defenderu.
Měl by však nabídnout víc možností příplatkových a speciálních výbav, počítá se, že většina z 5-6 tisíc prodaných kousků ročně projde dílčími úpravami pro své konkrétní použití.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.