Iveco nachystalo opravdového drsňáka do terénu. Massifní off-road se vydá do těch nejnepřístupnějších končin, kam dosud proniklo jen pár Land Roverů a Jeepů.
Iveco představilo koncept svého off-roadu s nálepkou „výroba jistá“. Bavme se tedy spíše o produkční verzi než o konceptu.
Ve třídě nekompromisních off-roadů kraluje jednoznačně automobilka Land Rover se svým Defenderem. Tento vůz má mnoho konkurentů, jmenujme například mnoho vozů z Ruska, např. UAZ, či Santanu ze Španělska, zpoza oceánu zase vystrkuje růžky Jeep, místo Defenderu je však neotřesitelné. A to i přesto, že základní koncepce je již půl století stará. Obměňují se motory, nedávno se zlepšil i interiér, ale základ zůstává.
Do toho všeho má přijít Iveco. To v současné době off-roady vyrábí, jde ale o speciály určené armádám, o vozy, které konkurují slavným americkým Hummerům.
Pod kapotu tvrďáka přijde přeplňovaný třílitr s výkonem 150 koní (350 Nm točivého momentu). Kdo se orientuje v dodávkách, je mu hned jasné, že jde o pohonnou jednotku původně z Iveca Daily.
Dealerská síť Fiatu hodlá tento výrobek prodávat po celém světě, především však v Jižní Americe a Asii. A cena? Měla by kopírovat ceník Defenderu.
Měl by však nabídnout víc možností příplatkových a speciálních výbav, počítá se, že většina z 5-6 tisíc prodaných kousků ročně projde dílčími úpravami pro své konkrétní použití.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.