V říjnu letošního roku představil Erich Bitter odborné veřejnosti a fanouškům této soukromé společnosti, která na zakázku vyrábí omezené série upravených automobilů, vůz Bitter Vero. Vůz byl představen v rámci působivé show, jež se odehrála v dřívějším domovském městě společnosti - Schwelmu.
Jako technický základ vozu Bitter Vero posloužil australský Holden Statesman. Narozdíl od předešlého modelu společnosti Erich Bitter Automobile, vozu Bitter CD2, byl tentokrát nový Bitter Vero rovnou představen ve verzi s levostranným řízením, tedy uzpůsobený pro schválení do provozu vkontinentálních evropských státech. V Austrálii se totiž, jak známo, jezdí vlevo ... Původní Holden Statesman se samozřejmě dočkal několika technických modifikací, které byly nezbytné pro to, aby vůz odpovídal těm nejnáročnějším evropským standardům bezpečnosti i emisních limitů. Vnější tvář vozu se od původního liší především novou přední kapotou, novou mřížkou chladiče a čelní maskou, změněnými předními světlomety a upravenými předním i zadním nárazníkem.
V interiéru pak bylo použito čalounění z nejjemnější kůže a materiálu Alcantara. Spolu s masivním výkonem šestilitrového vidlicového osmiválce, který je doplněn pětistupňovou automatickou převodovkou, nabízí Bitter Vero požitek z jízdy jak řidiči, tak i všem pasažérům.
Zaváděcí cena v Německu činí 102500 EUR bez daně (121975 EURO s daní). Za příplatek 3800 EUR bez daně (4522 EURO s daní) lze objednat namísto standardních kol o rozměru 8 x 18" větší kola 8,5J x 20" s pneumatikami 245/35 R20. Bitter Vero je nutno objednávat přímo u výrobce, společnosti Erich Bitter Automobile GmbH se sídlem v Ennepetalu.
Motor konfigurace V8 Zdvihový objem 5967 cm3 Vrtání x zdvih 101,6 mm x 92,0 mm Kompresní poměr 10,4 : 1 Vícebodové vstřikování paliva
Rozměry Délka 5200 mm Šířka 1899 mm Výška 1480 mm Pohotovnostní hmotnost 1890 kg Rozvor 3009 mm Rozchod (vpředu/vzadu) 1592 mm/1608 mm Ráfky 8Jx18 Pneumatiky 245/45 R18
Výkon Nejvyšší výkon 270 kW (367 koní) v 5700 otáčkách Maximální točivý moment 530 Nm ve 4400 otáčkách Maximální rychlost 250 km/h (omezeno) Zdroj: Erich Bitter Automobile GmbH
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?