Sportovní sedan Bitter Vero

Vero
Vero, foto: Erich Bitter Automobile GmbH
Jan Fiala 29. října 2007 09:10
Sdílej:

V říjnu letošního roku představil Erich Bitter odborné veřejnosti a fanouškům této soukromé společnosti, která na zakázku vyrábí omezené série upravených automobilů, vůz Bitter Vero. Vůz byl představen v rámci působivé show, jež se odehrála v dřívějším domovském městě společnosti - Schwelmu.

Jako technický základ vozu Bitter Vero posloužil australský Holden Statesman. Narozdíl od předešlého modelu společnosti Erich Bitter Automobile, vozu Bitter CD2, byl tentokrát nový Bitter Vero rovnou představen ve verzi s levostranným řízením, tedy uzpůsobený pro schválení do provozu vkontinentálních evropských státech. V Austrálii se totiž, jak známo, jezdí vlevo ... Původní Holden Statesman se samozřejmě dočkal několika technických modifikací, které byly nezbytné pro to, aby vůz odpovídal těm nejnáročnějším evropským standardům bezpečnosti i emisních limitů. Vnější tvář vozu se od původního liší především novou přední kapotou, novou mřížkou chladiče a čelní maskou, změněnými předními světlomety a upravenými předním i zadním nárazníkem.

V interiéru pak bylo použito čalounění z nejjemnější kůže a materiálu Alcantara. Spolu s masivním výkonem šestilitrového vidlicového osmiválce, který je doplněn pětistupňovou automatickou převodovkou, nabízí Bitter Vero požitek z jízdy jak řidiči, tak i všem pasažérům.

Zaváděcí cena v Německu činí 102500 EUR bez daně (121975 EURO s daní). Za příplatek 3800 EUR bez daně (4522 EURO s daní) lze objednat namísto standardních kol o rozměru 8 x 18" větší kola 8,5J x 20" s pneumatikami 245/35 R20. Bitter Vero je nutno objednávat přímo u výrobce, společnosti Erich Bitter Automobile GmbH se sídlem v Ennepetalu.

Motor konfigurace V8 Zdvihový objem 5967 cm3 Vrtání x zdvih 101,6 mm x 92,0 mm Kompresní poměr 10,4 : 1 Vícebodové vstřikování paliva

Rozměry Délka 5200 mm Šířka 1899 mm Výška 1480 mm Pohotovnostní hmotnost 1890 kg Rozvor 3009 mm Rozchod (vpředu/vzadu) 1592 mm/1608 mm Ráfky 8Jx18 Pneumatiky 245/45 R18

Výkon Nejvyšší výkon 270 kW (367 koní) v 5700 otáčkách Maximální točivý moment 530 Nm ve 4400 otáčkách Maximální rychlost 250 km/h (omezeno) Zdroj: Erich Bitter Automobile GmbH

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?