V říjnu letošního roku představil Erich Bitter odborné veřejnosti a fanouškům této soukromé společnosti, která na zakázku vyrábí omezené série upravených automobilů, vůz Bitter Vero. Vůz byl představen v rámci působivé show, jež se odehrála v dřívějším domovském městě společnosti - Schwelmu.
Jako technický základ vozu Bitter Vero posloužil australský Holden Statesman. Narozdíl od předešlého modelu společnosti Erich Bitter Automobile, vozu Bitter CD2, byl tentokrát nový Bitter Vero rovnou představen ve verzi s levostranným řízením, tedy uzpůsobený pro schválení do provozu vkontinentálních evropských státech. V Austrálii se totiž, jak známo, jezdí vlevo ... Původní Holden Statesman se samozřejmě dočkal několika technických modifikací, které byly nezbytné pro to, aby vůz odpovídal těm nejnáročnějším evropským standardům bezpečnosti i emisních limitů. Vnější tvář vozu se od původního liší především novou přední kapotou, novou mřížkou chladiče a čelní maskou, změněnými předními světlomety a upravenými předním i zadním nárazníkem.
V interiéru pak bylo použito čalounění z nejjemnější kůže a materiálu Alcantara. Spolu s masivním výkonem šestilitrového vidlicového osmiválce, který je doplněn pětistupňovou automatickou převodovkou, nabízí Bitter Vero požitek z jízdy jak řidiči, tak i všem pasažérům.
Zaváděcí cena v Německu činí 102500 EUR bez daně (121975 EURO s daní). Za příplatek 3800 EUR bez daně (4522 EURO s daní) lze objednat namísto standardních kol o rozměru 8 x 18" větší kola 8,5J x 20" s pneumatikami 245/35 R20. Bitter Vero je nutno objednávat přímo u výrobce, společnosti Erich Bitter Automobile GmbH se sídlem v Ennepetalu.
Motor konfigurace V8 Zdvihový objem 5967 cm3 Vrtání x zdvih 101,6 mm x 92,0 mm Kompresní poměr 10,4 : 1 Vícebodové vstřikování paliva
Rozměry Délka 5200 mm Šířka 1899 mm Výška 1480 mm Pohotovnostní hmotnost 1890 kg Rozvor 3009 mm Rozchod (vpředu/vzadu) 1592 mm/1608 mm Ráfky 8Jx18 Pneumatiky 245/45 R18
Výkon Nejvyšší výkon 270 kW (367 koní) v 5700 otáčkách Maximální točivý moment 530 Nm ve 4400 otáčkách Maximální rychlost 250 km/h (omezeno) Zdroj: Erich Bitter Automobile GmbH
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.