V říjnu letošního roku představil Erich Bitter odborné veřejnosti a fanouškům této soukromé společnosti, která na zakázku vyrábí omezené série upravených automobilů, vůz Bitter Vero. Vůz byl představen v rámci působivé show, jež se odehrála v dřívějším domovském městě společnosti - Schwelmu.
Jako technický základ vozu Bitter Vero posloužil australský Holden Statesman. Narozdíl od předešlého modelu společnosti Erich Bitter Automobile, vozu Bitter CD2, byl tentokrát nový Bitter Vero rovnou představen ve verzi s levostranným řízením, tedy uzpůsobený pro schválení do provozu vkontinentálních evropských státech. V Austrálii se totiž, jak známo, jezdí vlevo ... Původní Holden Statesman se samozřejmě dočkal několika technických modifikací, které byly nezbytné pro to, aby vůz odpovídal těm nejnáročnějším evropským standardům bezpečnosti i emisních limitů. Vnější tvář vozu se od původního liší především novou přední kapotou, novou mřížkou chladiče a čelní maskou, změněnými předními světlomety a upravenými předním i zadním nárazníkem.
V interiéru pak bylo použito čalounění z nejjemnější kůže a materiálu Alcantara. Spolu s masivním výkonem šestilitrového vidlicového osmiválce, který je doplněn pětistupňovou automatickou převodovkou, nabízí Bitter Vero požitek z jízdy jak řidiči, tak i všem pasažérům.
Zaváděcí cena v Německu činí 102500 EUR bez daně (121975 EURO s daní). Za příplatek 3800 EUR bez daně (4522 EURO s daní) lze objednat namísto standardních kol o rozměru 8 x 18" větší kola 8,5J x 20" s pneumatikami 245/35 R20. Bitter Vero je nutno objednávat přímo u výrobce, společnosti Erich Bitter Automobile GmbH se sídlem v Ennepetalu.
Motor konfigurace V8 Zdvihový objem 5967 cm3 Vrtání x zdvih 101,6 mm x 92,0 mm Kompresní poměr 10,4 : 1 Vícebodové vstřikování paliva
Rozměry Délka 5200 mm Šířka 1899 mm Výška 1480 mm Pohotovnostní hmotnost 1890 kg Rozvor 3009 mm Rozchod (vpředu/vzadu) 1592 mm/1608 mm Ráfky 8Jx18 Pneumatiky 245/45 R18
Výkon Nejvyšší výkon 270 kW (367 koní) v 5700 otáčkách Maximální točivý moment 530 Nm ve 4400 otáčkách Maximální rychlost 250 km/h (omezeno) Zdroj: Erich Bitter Automobile GmbH
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.