Uhlazený a stylový koncept Volvo XC60 je ukázkou dalšího crossoveru této automobilky, který kombinuje univerzálnost modelů Volvo XC s phonem všech kol AWD se sportovním charisma líbivého kupé.
Koncept si odbude premiéru na britské půdě v průběhu listopadu na výstavách MPH v Londýně a Birminghamu. Zájemci by tak měli získat představu, jak bude vypadat budoucí Volvo XC60, které by se mělo začít prodávat počátkem roku 2009.
Koncept Volvo XC60 si svou světovou premiéru již odbyl, a to v lednu na mezinárodním autosalonu v Detroitu. Tehdy vystavený kus byl výsledkem osmiměsíční intenzivní práce koncepčního střediska Volvo Cars.
Koncepční středisko Volvo Cars slouží pro práci na rozličných studiích budoucích vozů Volvo a skládá se z osmi oddělení. Koncept Volvo XC60 vyžadoval týmovou práci, která byla dokončena v rekordně krátké době osmi měsíců, přičemž na vývoji konceptu se podílelo celkem 70 zaměstnanců střediska, od expertů na čalounění a kovoobrábění až po techniky a inženýry.
Koncept Volvo XC60 tedy představuje designový směr, jaký bude charakteristický pro budoucí vozy Volvo - například výrazná koncová světla, která zdůrazňují široké a masivní blatníky, nebo zvětšená verze klasického znaku Volvo na přední masce. Koncept XC60 také využívá stejný pohon všech kol AWD, jakým disponují produkční automobily Volvo XC70 a XC90 - vozy, zařazené do modelové řady 'XC' (Cross Country).
Na výstavách MPH budou k vidění rovněž novinky značky Volvo - prémiová kombi Volvo V70 a XC70 a hravé Volvo C30 SportsCoupe. Vystavován bude rovněž chytrý sedan Volvo S40 v nové specifikaci R-Design Sport.
Zdroj: Volvo Cars
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.