Malý Smart prodělal nárazové testy EuroNCAP. I přes svoji malost se mu podařilo dosáhnout slušného výsledku.
Smart má v nárazových testech výhody i jednu velkou nevýhodu. Nevýhodou je opravdu minimální deformační zóna, která na první pohled nedává přtežití ve voze příliš mnoho prostoru. Výhodami naopak jsou umístění motoru až vzadu, díky čemuž nepronikne při čelním nárazu do interiéru, a muší hmotnost 750 kg.
Nakonec se Smartu podařilo ukořistit 4 hvězdičky, což je slušný výsledek. 13 bodů dostal za čelní náraz a 14 za náraz boční, přičemž maximum je u obou 16. Další bod dostal za připomínače pásů.
Dvouhvězdičkovým skórem skončil test srážky s chodcem.
Vzhledem k tomu, že Smart je dvoumístný, nemohla být otestována bezpečnost v dětských sedačkách, které se dávají dozadu.
Nezapomeňme ale, že výsledky jsou srovnatelné jen v rámci třídy. Při rozdílné hmotnosti je totiž výhoda na straně těžšího.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.