Malý Smart prodělal nárazové testy EuroNCAP. I přes svoji malost se mu podařilo dosáhnout slušného výsledku.
Smart má v nárazových testech výhody i jednu velkou nevýhodu. Nevýhodou je opravdu minimální deformační zóna, která na první pohled nedává přtežití ve voze příliš mnoho prostoru. Výhodami naopak jsou umístění motoru až vzadu, díky čemuž nepronikne při čelním nárazu do interiéru, a muší hmotnost 750 kg.
Nakonec se Smartu podařilo ukořistit 4 hvězdičky, což je slušný výsledek. 13 bodů dostal za čelní náraz a 14 za náraz boční, přičemž maximum je u obou 16. Další bod dostal za připomínače pásů.
Dvouhvězdičkovým skórem skončil test srážky s chodcem.
Vzhledem k tomu, že Smart je dvoumístný, nemohla být otestována bezpečnost v dětských sedačkách, které se dávají dozadu.
Nezapomeňme ale, že výsledky jsou srovnatelné jen v rámci třídy. Při rozdílné hmotnosti je totiž výhoda na straně těžšího.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.