Volvo vidí v ekologických vozech potenciál a proto nabídne jejich ucelenou řadu.
Před několika týdny jsme vám představili nový program Volva s názvem Efficiency. Ten byl prozatím demonstrován upraveným modelem C30, který s motorem 1,6 D dokázal stlačit spotřebu na 4,5 litru.
Volvo se rozhodlo, že z podobných projektů bude profitovat a proto představí úsporný verzi Efficiency nejen pro C30, ale i pro další, zatím nespecifikované modelové řady.
Zajímavé je, že nabídka na rozdíl od konkurence nebude vystavěna jen na úsporných naftách, ale zefektivněn bude i provoz motorizací přizpůsobených ke spalování E85, tedy směsi biolihu a benzínu.
Volvo se hodlá úspornému modelu i nadále věnovat. Díky optimalizaci všech prvků, tedy motorů, převodovek, pneumatik a dalších, bude zanedlouho možné si v každé modelové řadě vybrat úsporný vůz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.