Audi přichází s konceptem malého sportovně laděného kupé Metroproject Quattro. Ten je předobrazem budoucí verze nejmenšího Audi - modelu A1, a vyznačuje se elegantním a přitom dynamicky laděným designem, se kterým se snoubí zajímavé technické lahůdky.
Zaujme například uložení baterie vozu, které je v podlaze zavazadlového prostoru a je překryto průhledným plastem, osvětleno jemným modrým světlem a disponuje po straně umístěným viditelným ukazatelem dobíjení baterií.
Hlavní technickou lahůdkou je však bezesporu univerzální multifunkční ovladač. Na přiložených fotografiích si můžete prohlédnout některé z jeho funkcí, mezi něž patří například navigace. Dále ovladač slouží jako mobilní telefon, je schopen dálkově ovládát prostředí ve voze (klimatizace, ventilace), můžete jeho pomocí nastavovat parametry audiosystému, použijete jej k nastartování vozu, jeho odemčení a zamčení, nebo jako přehrávač MP3.
Model Audi A1 by měl být dostupný především s přeplňovanými motory, a to jak benzinovými, tak naftovými, o objemech od 1,2 litru až po nejvýkonnější dvoulitrové motory. Základní model by měl ale mít atmosférický benzinový motor s objemem 1,4 litru a výkonem zhruba 80-85 koní, ketrý známe již ze současných koncernových vozů.
Základní cena Audi A1 míří na hladinu 25500 dolarů (18000 euro), a Audi si představuje roční objemy prodeje tohoto vozu někde mezi 80 až 100 tisíci vozů. Audi A1 má ambice být přímým konkurentem vozů Mini.
Koncept Audi Metroproject Quattro má premiéru na mezinárodním autosalonu v Tokiu. Z něj vycházející model Audi A1 by se pak měl začít vyrábět v průběhu roku 2009.
Zdroj: Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.