Audi postupně umrtvuje současnou řadu svých modelů RS4. Důvodem je mimo jiné i jejich exkluzivita.
RS4 je nekompromisní sedan. Jeho pohon 4x4 Quattro distribuuje ke kolům 420 koní obřího výkonu a to slibuje opravdu pořádnou porci zábavy. Když se k tomu navíc přidá informace, že Quattro je nastaveno tak, aby většina síly šla na zadní nápravu, není o čem diskutovat.
Výroba však nyní končí, aniž by byl v dohledu nástupce. Má to více důvodů.
Tím prvním je ukončení výroby Audi A4 současné generace a nemělo by smysl, aby z linek sjíždělo několik kousků starých A4 ve formě modelů RS a mezi nimi desítky a stovky běžných A4 nové generace.
Audi se dále snaží držet na uzdě celkový počet prodaných modelů RS. Má samozřejmě zájem jak na tom, aby se z RS4 nestala naprostá tuctovka, ale i o to, aby se zákazníci co nejvíce navnadili na nový model, který by měl přijít v horizontu tří let.
Dobrá zpráva je to pro Mercedes, BMW, Lexus i další, kteří mají v této třídě extrarychlých sedanů zastoupení. Když odpadne konkurent, nikdy to nevadí...
Výroba by se měla postupně ukončovat tento rok pro karoserii sedan a v průběhu příštího roku i pro ostatní karoserie, tedy kupé a kombi.
V nabídce tak zůstane nezacelená díra, ale věřme, že ten, kdo ji zacelí, bude o to lepší náplastí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.