Audi postupně umrtvuje současnou řadu svých modelů RS4. Důvodem je mimo jiné i jejich exkluzivita.
RS4 je nekompromisní sedan. Jeho pohon 4x4 Quattro distribuuje ke kolům 420 koní obřího výkonu a to slibuje opravdu pořádnou porci zábavy. Když se k tomu navíc přidá informace, že Quattro je nastaveno tak, aby většina síly šla na zadní nápravu, není o čem diskutovat.
Výroba však nyní končí, aniž by byl v dohledu nástupce. Má to více důvodů.
Tím prvním je ukončení výroby Audi A4 současné generace a nemělo by smysl, aby z linek sjíždělo několik kousků starých A4 ve formě modelů RS a mezi nimi desítky a stovky běžných A4 nové generace.
Audi se dále snaží držet na uzdě celkový počet prodaných modelů RS. Má samozřejmě zájem jak na tom, aby se z RS4 nestala naprostá tuctovka, ale i o to, aby se zákazníci co nejvíce navnadili na nový model, který by měl přijít v horizontu tří let.
Dobrá zpráva je to pro Mercedes, BMW, Lexus i další, kteří mají v této třídě extrarychlých sedanů zastoupení. Když odpadne konkurent, nikdy to nevadí...
Výroba by se měla postupně ukončovat tento rok pro karoserii sedan a v průběhu příštího roku i pro ostatní karoserie, tedy kupé a kombi.
V nabídce tak zůstane nezacelená díra, ale věřme, že ten, kdo ji zacelí, bude o to lepší náplastí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.