Kia podléhá módní vlně a nabízí ekologickou řadu svých vozů. Vše začíná na eko_cee'du.
Řekl bych, že kdybych sem překopíroval jiný, straší článek, změnil jen jména a data, nikdo si ničeho nevšimne. Přesto...
Kia na autosalonu v Frankfurtu minulý měsíc představila studii eko_cee'd. Nyní bylo potvrzeno, že i ta se převtělí do reálné podoby.
Eko_cee'd je vybaven turbodieselem 1,6 CRDi, S tímto motorem je schopen stlačit hatchback velikosti Golfu spotřebu pod 4 litry, přesněji na hodnotu 3,9 litru.
Za vším stojí především nahrazení původní pětistupňové převodovky šestistupňovou a prodloužení 4, 5 a 6 stupně oproti normálu. Vše podporuje i ukazatel řazení, který dle rychlosti a otáček doporučuje ideální převod.
ISC je nový systém stop & go, tedy plánované zhasnutí motoru při zastavení. Rekupurace energie zase zajišťuje nabíjení baterií, které se potom používají ke startování zhasnutého motoru, ale i k pohonu elektrického posilovače řízení a dalších přístrojů v autě.
Napomáhá i notné vylepšení aerodynamiky. Koeficient aerodynamického odporu klesl z 0,33 na skvělých 0,29.
Když se k tomu přidají i pneumatiky Michelin s nízkým valivým odporem, není 104 gramů CO2 na kilometr až takovým překvapením.
Zbývá jediná otázka. Proč takovéto věci nemohou být hned v sérii?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.