Kladivo na supersporty, tak se říká novému Nissanu GT-R, nástupci slavného Skylinu. Co nabídne?
Opravdu se nejedná o nástupce nechvalně slavné pyramidové hry, jde o nástupce pochvalně slavného supersportu Nissan Skyline GT-R. Při přerodu na novou generaci přišel o část jména, nyní je to tedy Nissan GT-R.
Kategorii supersportů, kam patří Porsche 911 GT2, Ferrari F430, Lamborghini Gallardo a jim podobné, nyní napadne samuraj původem z Japonska. Co nabídne?
Vše se staví okolo turbem přeplňovaného vidlicového šestiválce o objemu 3,8 litru, což je vývojová fáze známého šestiválce z Nissanu 350Z. Jeho výkon je 470 koní, což stačí k pokoření stovky za 3,5 sekundy. Maximální rychlost je 310 km/h, za což pravděpodobně může relativně kratší převodovka. Co se jí týče, jde o extra rychlou dvouspojkovou převodovku.
Výkon bude distribuován na všechna kola prostřednictvím vyspělého a počítači řízeného pohonu všech kol.
Co je však nejlepší, GT-R údajně s přehledem poráží časy všech svých soupeřů na severní smyčce Nurburgringu. A to v řádu několika sekund.
K tomu všemu by se mělo GT-R prodávat v USA za ceny v přepočtu kolem 1,7 milionu korun, čímž porazí všechny své konkurenty na hlavu i cenou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.