Kladivo na supersporty, tak se říká novému Nissanu GT-R, nástupci slavného Skylinu. Co nabídne?
Opravdu se nejedná o nástupce nechvalně slavné pyramidové hry, jde o nástupce pochvalně slavného supersportu Nissan Skyline GT-R. Při přerodu na novou generaci přišel o část jména, nyní je to tedy Nissan GT-R.
Kategorii supersportů, kam patří Porsche 911 GT2, Ferrari F430, Lamborghini Gallardo a jim podobné, nyní napadne samuraj původem z Japonska. Co nabídne?
Vše se staví okolo turbem přeplňovaného vidlicového šestiválce o objemu 3,8 litru, což je vývojová fáze známého šestiválce z Nissanu 350Z. Jeho výkon je 470 koní, což stačí k pokoření stovky za 3,5 sekundy. Maximální rychlost je 310 km/h, za což pravděpodobně může relativně kratší převodovka. Co se jí týče, jde o extra rychlou dvouspojkovou převodovku.
Výkon bude distribuován na všechna kola prostřednictvím vyspělého a počítači řízeného pohonu všech kol.
Co je však nejlepší, GT-R údajně s přehledem poráží časy všech svých soupeřů na severní smyčce Nurburgringu. A to v řádu několika sekund.
K tomu všemu by se mělo GT-R prodávat v USA za ceny v přepočtu kolem 1,7 milionu korun, čímž porazí všechny své konkurenty na hlavu i cenou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.