Tisícihlavé stádo v Bentleji? Proč ne!

Marek Litzman, 18. října 2007, 08:38 Google+

Bentley možná chystá zanedlouho překvapení. Bude jím značně posílená motorizace pod kapotou. Jaká?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Arnage Limousine

Arnage Limousine | foto: Bentley Motors

Sdílejte článek

Vozy Bentley opravdu nepatří k tomu slabšímu co se dá na silnicích potkat. Jejich motory se jen velmi nerady dostávají pod hodnotu pěti set koní, čemuž se v případě jejich přeplňovaných dvouvidlicových dvanáctiválců či vidlicových osmiválců nelze příliš divit.

I přesto zde však pravděpodobně chybí nějaká třešnička na dortu. Tou se má stát Bentley Arnage se šestnáctiválcem pod kapotou. Vzhledem k tomu, že Bentley je součástí portfolia Volkswagenu, není divu, že sáhl do studnice koncernu a šestnáctiválec si vypůjčil od bratrské značky.

Ano, opravdu jde o čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový dvouvidlicový šestnáctiválec (W16 8L) původně ze samotného Bugatti Veyron.

Do luxusní limuzíny by se tak mělo nastěhovat neskutečných 1001 koňských sil. V současné době je nejsilnější Arnage vybaven přeplňovaným osmiválcem o výkonu 500 koní a točivém momentu 1000 Nm. S motorem z Veyronu by to bylo zase o něčem jiném.

Dle informací Autocaru takový prototyp již jezdí. Co je ale zajímavé, veškerý výkon je přenášen výhradně na zadní nápravu.

Nová generace Arnage přijde až v roce 2010, Bentley se tak snaží trochu pomoci prodejům. Šestnáctiválec by tak byl sice šokujícím, ale přesto i trochu logickým krokem.

Vytisknout

Diskuze: Tisícihlavé stádo v Bentleji? Proč ne!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bodový systém

Víte, kolik máte už trestných bodů?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud