Bentley možná chystá zanedlouho překvapení. Bude jím značně posílená motorizace pod kapotou. Jaká?
Vozy Bentley opravdu nepatří k tomu slabšímu co se dá na silnicích potkat. Jejich motory se jen velmi nerady dostávají pod hodnotu pěti set koní, čemuž se v případě jejich přeplňovaných dvouvidlicových dvanáctiválců či vidlicových osmiválců nelze příliš divit.
I přesto zde však pravděpodobně chybí nějaká třešnička na dortu. Tou se má stát Bentley Arnage se šestnáctiválcem pod kapotou. Vzhledem k tomu, že Bentley je součástí portfolia Volkswagenu, není divu, že sáhl do studnice koncernu a šestnáctiválec si vypůjčil od bratrské značky.
Ano, opravdu jde o čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový dvouvidlicový šestnáctiválec (W16 8L) původně ze samotného Bugatti Veyron.
Do luxusní limuzíny by se tak mělo nastěhovat neskutečných 1001 koňských sil. V současné době je nejsilnější Arnage vybaven přeplňovaným osmiválcem o výkonu 500 koní a točivém momentu 1000 Nm. S motorem z Veyronu by to bylo zase o něčem jiném.
Dle informací Autocaru takový prototyp již jezdí. Co je ale zajímavé, veškerý výkon je přenášen výhradně na zadní nápravu.
Nová generace Arnage přijde až v roce 2010, Bentley se tak snaží trochu pomoci prodejům. Šestnáctiválec by tak byl sice šokujícím, ale přesto i trochu logickým krokem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.