Víte, kolik máte už trestných bodů?

Irena Ševelová, 17. října 2007, 08:53 Google+

Přestože systém přidělování trestných bodů za dopravní přestupky u nás platí už dlouho, stejně jsou někteří řidiči pořád překvapení, když mají vrátit řidičský průkaz. Většinou nechápavě krčí rameny a nevědí, kde k těm bodům jenom mohli přijít…

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bodový systém

Bodový systém | foto: Ministerstvo dopravy

Sdílejte článek

Jen si vzpomeňte… zastaví vás policie, nemáte pásy, policisté vás pokárají, dají blokovou pokutu a jedete dál. Příště zase vjedete do zákazu vjezdu, jak naschvál vás uvidí policie, dá vám blokovou pokutu, poučí a pokárá a vy zase pokračujete v cestě.  Může se zdát, že pokutou to končí, jenže ke každé takové pokutě dostáváte i trestné body. A policie není povinna vám toto sdělovat. Policie vám totiž dá pouze pokutu. 

Váš přestupek však nahlásí na patřičný úřad a tam teprve referenti rozhodnou o přidělení a výši trestných bodíků. Ale ani ti vám nemusí body oznamovat. Ozvou se, až dosáhnete magické hranice jedenácti bodů, kdy vám přijde rozhodnutí o odebrání řidičského průkazu. Pokud se chcete dozvědět výši vašich aktuálních bodů, pak si o to zažádejte sami na  příslušném úřadu, kde jste jako řidič zaregistrován.

A jak se přiděleným bodům můžete bránit? Pokud nepřevezmete pokutu, nepřidělí vám body, alespoň prozatím. Počítejte však s předvoláním ke správnímu řízení, které ale musíte osobně převzít. V momentě, kdy převezmete toto vyzvání, se musíte přestupkového řízení zúčastnit Pokud ho prohrajete, body vám budou zapsány, ale můžete se  odvolat ke krajskému úřadu. V takovém případě vám do rozhodnutí krajského úřadu body nezapíší. Následné stanovisko krajského úřadu je závazné. Pokud prohrajete i tam, můžete se odvolat k soudu, ale do té doby než soud rozhodne, vám budou body přičteny.

Takže se ptám znovu. Jak se přiděleným bodům bránit? Nejlepší zkrátka je, snažit se jezdit bezpečně a podle předpisů...

 

 

Vytisknout

Diskuze: Víte, kolik máte už trestných bodů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Laguna

Video: Renault nabídne řízení všech čtyř kol

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud