Přestože systém přidělování trestných bodů za dopravní přestupky u nás platí už dlouho, stejně jsou někteří řidiči pořád překvapení, když mají vrátit řidičský průkaz. Většinou nechápavě krčí rameny a nevědí, kde k těm bodům jenom mohli přijít…
Jen si vzpomeňte… zastaví vás policie, nemáte pásy, policisté vás pokárají, dají blokovou pokutu a jedete dál. Příště zase vjedete do zákazu vjezdu, jak naschvál vás uvidí policie, dá vám blokovou pokutu, poučí a pokárá a vy zase pokračujete v cestě. Může se zdát, že pokutou to končí, jenže ke každé takové pokutě dostáváte i trestné body. A policie není povinna vám toto sdělovat. Policie vám totiž dá pouze pokutu.
Váš přestupek však nahlásí na patřičný úřad a tam teprve referenti rozhodnou o přidělení a výši trestných bodíků. Ale ani ti vám nemusí body oznamovat. Ozvou se, až dosáhnete magické hranice jedenácti bodů, kdy vám přijde rozhodnutí o odebrání řidičského průkazu. Pokud se chcete dozvědět výši vašich aktuálních bodů, pak si o to zažádejte sami na příslušném úřadu, kde jste jako řidič zaregistrován.
A jak se přiděleným bodům můžete bránit? Pokud nepřevezmete pokutu, nepřidělí vám body, alespoň prozatím. Počítejte však s předvoláním ke správnímu řízení, které ale musíte osobně převzít. V momentě, kdy převezmete toto vyzvání, se musíte přestupkového řízení zúčastnit Pokud ho prohrajete, body vám budou zapsány, ale můžete se odvolat ke krajskému úřadu. V takovém případě vám do rozhodnutí krajského úřadu body nezapíší. Následné stanovisko krajského úřadu je závazné. Pokud prohrajete i tam, můžete se odvolat k soudu, ale do té doby než soud rozhodne, vám budou body přičteny.
Takže se ptám znovu. Jak se přiděleným bodům bránit? Nejlepší zkrátka je, snažit se jezdit bezpečně a podle předpisů...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.