Caparo T1 shořelo v rukou testovacího jezdce

T1
T1, foto: Caparo
Marek Litzman 11. října 2007 08:05
Sdílej:

Caparo T1 bude opravdu žhavým zbožím, o tom není pochyb. Je však nutné aby způsobovalo i popáleniny?

Když bylo Caparo T1 poprvé představeno, byla to senzace. F1 převlečená do silničního hávu. 700 koní na půl tuny muší váhy, to muselo být skvělé.

Jak plynul čas, čísla se ustálila na realističtějších hodnotách. Suchá hmotnost dosáhla 550 kilo, osmiválec 3,5 sice zůstal, ale omezovač se z původních 12000 ot./min posunul na 10500. Stále ale zůstáváme ve sféře motorek.... S otáčkami klesl i maximální výkon, z 700 koní na 575. To vše v zájmu spolehlivosti a trvanlivosti.

575 koní na 550 kilo znamená poměr výkonu a hmotnosti přes jednoho koně na kilogram, což je fantastická hodnota. Aerodynamika je plně nastavitelná a vůz je primárně určen k okruhovému použití. Silnice se však nebojí a je homologován pro běžný provoz.

Caparo zapůjčilo jeden z předprodukčních, téměř finálních kousků testovacímu jezdci slavného Top gearu Jasonu Platovi. Ten bohužel zjistil jednu velkou chybu, která by se měla do sériové produkce vylepšit.

Během jeho jízd totiž začal prototyp hořet. V rychlosti kolem 240 km/h vyšlehly z motoru plameny a vůz ztratil výkon. Když se Jason podíval do zrcátka, uviděl kouř. Dupnul na brzdy, snažil se z vozu dostat seč to šlo, což se mu díkybohu podařilo. I přesto musel být převezen do nemocnice s popáleninami na rukou, obličeji a krku.

Uvidíme jak se s tímto incidentem vypořádá samotné Caparo, Jasonovi přejeme brzké uzdravení.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?