Caparo T1 bude opravdu žhavým zbožím, o tom není pochyb. Je však nutné aby způsobovalo i popáleniny?
Když bylo Caparo T1 poprvé představeno, byla to senzace. F1 převlečená do silničního hávu. 700 koní na půl tuny muší váhy, to muselo být skvělé.
Jak plynul čas, čísla se ustálila na realističtějších hodnotách. Suchá hmotnost dosáhla 550 kilo, osmiválec 3,5 sice zůstal, ale omezovač se z původních 12000 ot./min posunul na 10500. Stále ale zůstáváme ve sféře motorek.... S otáčkami klesl i maximální výkon, z 700 koní na 575. To vše v zájmu spolehlivosti a trvanlivosti.
575 koní na 550 kilo znamená poměr výkonu a hmotnosti přes jednoho koně na kilogram, což je fantastická hodnota. Aerodynamika je plně nastavitelná a vůz je primárně určen k okruhovému použití. Silnice se však nebojí a je homologován pro běžný provoz.
Caparo zapůjčilo jeden z předprodukčních, téměř finálních kousků testovacímu jezdci slavného Top gearu Jasonu Platovi. Ten bohužel zjistil jednu velkou chybu, která by se měla do sériové produkce vylepšit.
Během jeho jízd totiž začal prototyp hořet. V rychlosti kolem 240 km/h vyšlehly z motoru plameny a vůz ztratil výkon. Když se Jason podíval do zrcátka, uviděl kouř. Dupnul na brzdy, snažil se z vozu dostat seč to šlo, což se mu díkybohu podařilo. I přesto musel být převezen do nemocnice s popáleninami na rukou, obličeji a krku.
Uvidíme jak se s tímto incidentem vypořádá samotné Caparo, Jasonovi přejeme brzké uzdravení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.