Na letošním mezinárodním autosalonu ve IAA Frankfurtu představila Suzuki nový koncept sportovního vozu segmentu D, nazvaný Kizashi. Tento koncept je třetí fází strategie Suzuki představit dynamické vozy, přinášející současně také praktičnost.
Prvním vozem, vyrobeným podle této strategie, byl Swift, který získal celosvětově mnoho ocenění za dynamiku i design. Podobně dopadly i další modely Grand Vitara a SX4, které se rovněž těší velkému zájmu zákazníků.
Koncept Kizashi názorně demonstruje pokrok, který Suzuki dosáhla. Slovo "Kizashi" v japonštině znamená "předehra" nebo "ochutnávka". Má tak symbolizovat změny, kterými Suzuki prochází a naznačit směr, kam se bude vývoj vozů této automobilky ubírat.
Ústředí téma designu konceptu Kizashi je "dynamický atlet v pohybu". Ideály vozů segmentu D se totiž dají shrnout podobnými atributy, jako u úspěšných atletů: odhodlání k pokoření sportovních výzev, fyzická síla, jež vychází z každodenního tvrdého tréninku, hezké tělo bez jakékoliv nadbytečné hmotnosti a vzhled a důstojnost pravého šampióna.
Koneckonců, sami na fotografiích zhodnoťte, jak se Suzuki podařilo vyjádřit výše zmíněné atributy. Rozhodně k tomu přispívají výrazný přední nárazník, velká kola, vhodná barva karoserie, chromované doplňky. dlouhá přední kapota, ukrývající výkonný motor i aerodynamické a hladké křivky.
Vůz vycházející z Konceptu Kizashi by se v budoucnu dokonce mohl stát vlajkovou lodí Suzuki. Jsme zvědavi na další vývoj tohoto konceptu a jeho případnou produkční verzi.
Zdroj: Suzuki
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.