Na letošním mezinárodním autosalonu ve IAA Frankfurtu představila Suzuki nový koncept sportovního vozu segmentu D, nazvaný Kizashi. Tento koncept je třetí fází strategie Suzuki představit dynamické vozy, přinášející současně také praktičnost.
Prvním vozem, vyrobeným podle této strategie, byl Swift, který získal celosvětově mnoho ocenění za dynamiku i design. Podobně dopadly i další modely Grand Vitara a SX4, které se rovněž těší velkému zájmu zákazníků.
Koncept Kizashi názorně demonstruje pokrok, který Suzuki dosáhla. Slovo "Kizashi" v japonštině znamená "předehra" nebo "ochutnávka". Má tak symbolizovat změny, kterými Suzuki prochází a naznačit směr, kam se bude vývoj vozů této automobilky ubírat.
Ústředí téma designu konceptu Kizashi je "dynamický atlet v pohybu". Ideály vozů segmentu D se totiž dají shrnout podobnými atributy, jako u úspěšných atletů: odhodlání k pokoření sportovních výzev, fyzická síla, jež vychází z každodenního tvrdého tréninku, hezké tělo bez jakékoliv nadbytečné hmotnosti a vzhled a důstojnost pravého šampióna.
Koneckonců, sami na fotografiích zhodnoťte, jak se Suzuki podařilo vyjádřit výše zmíněné atributy. Rozhodně k tomu přispívají výrazný přední nárazník, velká kola, vhodná barva karoserie, chromované doplňky. dlouhá přední kapota, ukrývající výkonný motor i aerodynamické a hladké křivky.
Vůz vycházející z Konceptu Kizashi by se v budoucnu dokonce mohl stát vlajkovou lodí Suzuki. Jsme zvědavi na další vývoj tohoto konceptu a jeho případnou produkční verzi.
Zdroj: Suzuki
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.