Koupit si nový vůz v České republice se nevyplatí. V porovnání s ostatními zeměmi Evropské unie se u nás prodávají vozidla za nejvyšší cenu.
Například Fiat Croma je u nás o třetinu dražší než jaký je průměr ceny za toto vozidlo v zemích Evropské unie. Nejdražší auta u nás, v porovnání s ostatními Evropskými zeměmi, jsou především vozidla velikosti Škoda Superb.
Nejvýhodnější je koupě nového vozidla v Dánsku nebo v Maďarsku. V důsledku vysokého daňového zatížení jsou v těchto zemích nastaveny základní ceny velmi nízko. Ale pokud vážně uvažujete o koupi vozidla v zahraničí, je třeba prostudovat nabídku jednotlivých zemí. Například Fabii nejlevněji koupíte na Maltě, Octavii ve Finsku, BMW 320 d ve Slovinsku. Mazdu 6, Renault Clio i Toyotu Yaris zase v Maďarsku. Fiat Panda a Ford Focus vyjdou nejlevněji v Dánsku.
Vozidlo má sice v zahraničí výrazně nižší cenu, je ale nutné vzít v úvahu rizika a možné komplikace, které může auto pořízené v zahraničí s sebou přinést.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.