Koupit si nový vůz v České republice se nevyplatí. V porovnání s ostatními zeměmi Evropské unie se u nás prodávají vozidla za nejvyšší cenu.
Například Fiat Croma je u nás o třetinu dražší než jaký je průměr ceny za toto vozidlo v zemích Evropské unie. Nejdražší auta u nás, v porovnání s ostatními Evropskými zeměmi, jsou především vozidla velikosti Škoda Superb.
Nejvýhodnější je koupě nového vozidla v Dánsku nebo v Maďarsku. V důsledku vysokého daňového zatížení jsou v těchto zemích nastaveny základní ceny velmi nízko. Ale pokud vážně uvažujete o koupi vozidla v zahraničí, je třeba prostudovat nabídku jednotlivých zemí. Například Fabii nejlevněji koupíte na Maltě, Octavii ve Finsku, BMW 320 d ve Slovinsku. Mazdu 6, Renault Clio i Toyotu Yaris zase v Maďarsku. Fiat Panda a Ford Focus vyjdou nejlevněji v Dánsku.
Vozidlo má sice v zahraničí výrazně nižší cenu, je ale nutné vzít v úvahu rizika a možné komplikace, které může auto pořízené v zahraničí s sebou přinést.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.