Stále více Čechů láká pořídit si super rychlý sportovní vůz, u kterého se tachometr vyšplhá až na číslo 350. Po českých silnicích tak jezdí auta za několik miliónu korun.
V letošním roce přibylo v České republice 250 nových majitelů luxusních sportovních vozů. To je o 42% více než vloni. Mezi nejoblíbenější sportovní vozy u nás patří bezesporu Ferrari.
Letos si toto auto pořídí 28 Čechů, to je o jednoho více než v loňském roce. Ferrari v hodnotě 7 miliónů si v letošním roce dokonce koupilo šest zájemců. V současné době můžete na českých silnicích potkat asi sto automobilů této italské renomované značky.
Nejlevnější nový model F430 začíná na hranici 5 miliónů korun. Nejdražší je Ferrari 612 Scaglietti, jeho cena se pohybuje kolem 7 miliónů korun.
Ojeté Ferrari lze pořídit od půl milionu korun. Za modely, které byly vyrobeny po roce 1990, zaplatíte většinou nejméně milion korun. V tuto chvíli v autobazarech čeká na nového majitele asi 30 ojetých plnokrevníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?